Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Puntgave civiele Sturmanskie vandaag. Deze chronograaf klikt een fractie steviger dan de Okeah reisseu (nauwelijks) maar de bediening gaat fantastisch exact! Prettiger nog dan de Okeah. Beste van mijn collectie denk ik.

14 likes

Je vergeet vaak hoe mooi ze soms zijn :heart_eyes:

12 likes

Leuke Poljot tonneau :slightly_smiling_face:

8 likes

In het blauwe theater

6 likes

En zoveel keuze ……:grin:

1 like

Inderdaad, eigenlijk best wel fraai!
Wat een bak licht, kan je bijna bij lezen.

1 like

Ja heb ik ook vaak.
Weer eens rustig je collectie bekijken en wisselend gaan dragen. Dat helpt ook om te waarderen wat je hebt, en niet, te snel, steeds bij te willen kopen. :wink:

Zo dit was weer de geestelijke bijdrage voor deze zondag. Prettige dag nog. :grin:

3 likes

Vandaag, samen met deze Russische, een beetje sleutelen aan een Duitser.
Van de vier Russische die ik heb, is dit het enige horloge welke ik regelmatig draag.

9 likes

Mooie Russische en daarnaast een DKW?

@Omega_73 DKW was ook leuk geweest, dit is een VW 1303 (Kever) Cabrio.

Die van mij begint al aardig dof te worden met hier en daar een wat diepere kras. Hoe gaan jullie eigenlijk om met beschadigingen aan het “glas”?

1 like

Mooie hobby man! Pruttelen zo mooi die kevers.

1 like

Hetzelfde wat je met die fraaie kever doet, schuren en poetsen (Polywatch). :wink:

3 likes

Voor een 10tje koop je een nieuwe plexi bij een van de Vostok verkoopsites. Zeker als er een dikke kras in zit zou ik m vervangen. Kan je daarna weer een tijdje poetsen.

1 like

Ik poets gewoon met huishoudmiddel Brasso. :+1:

1 like

Voor hele diepe krassen gebruik ik eerst CIF om het hele glas dof te schuren totdat de diepe krassen (bijna) niet meer zichtbaar zijn.

Daarna weer doorzichtig polijsten met Brasso en ik gebruik daarna nog Silvo voor net dat beetje extra glans (die extra glans kan een placebo effect zijn, maar het voelt echt een stuk gladder dan alleen met Brasso polijsten).

1 like

:thinking:

Silvo heb ik ook. Kan ik ook nog eens doen er na. Hoewel het Brasso al mooi is, wat mij betreft. :slightly_smiling_face:

1 like


wie heeft er een suggestie voor en ander bezel en bandje

1 like

Deze op een 090 gehad. Mooi! Kijk maar op de site van Am watches. Ze hebben ook een configurator waar je de samenstellingen kunt testen.

Hier zie je ook hoe verschillende banden ermee combineren. Ook wel handig.

1 like

En dan gewoon lekker op ebay het bezeltje elders kopen want AM is wel erg aan de prijs! :wink:

1 like

Ja klopt! Mijn duurste bezel ooit! Zeker 40 euro. Maar wel heel mooi! :wink:

Of ons onvolprezen Meranom? Ook mooie bezels deze ca 24 euro.

1 like