Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Vandaag een kleine aanpassing gedaan. Maar zeker een verbetering.

Links de 1967 sluiting origineel.

Na de aanpassing. Als je het mij vraagt een gemiste kans van Meranom.
De sluiting voelt en straalt in mijn ogen nu een stuk meer kwaliteit uit.

Een kleine aanpassing maar Ik ben tevreden :+1::muscle:

8 likes

Vostok Vrijdag Vandaag

8 likes

14 likes

Leuk gedaan, hoewel ikzelf liever alles origineel hou. :stuck_out_tongue:

Heeft iemand tips voor een leuk Russisch horloge? Mijn laatste is een K-65 (goud, met datumvenster). Ik heb nog geen enkele USSR NOS Amphibia, maar die zijn ook erg lastig te krijgen met doosje en papier. Wat er nu in de omloop is vind ik gewoon niet zo in het oog springend.

Komandirskies genoeg, maar die zijn niet zo bijzonder (meer). Allemaal dezelfde behuizingen met een andere dial en dat is het wel. Op een gegeven moment raak je daar ook wel op uitgekeken.

Molnjia is geloof ik een merk wat een beetje onderbelicht is. Zie ze in ieder geval niet zo vaak op dit draadje verschijnen. Kan een technische reden hebben die ik niet ken natuurlijk.

Het merk heeft wel enkele leuke dingen weten te creëren die zich in mijn mening onderscheiden van horloges in het algemeen, maar ook binnen het Russische aanbod een (in mijn bescheiden mening) eigen gezicht hebben.

1 like

Of een Raketa? Ontzettend veel varianten. En heel leuke kalender of 24 uurs horloges. Worden inmiddels wel duurder. Kocht de mijne nog voor 50 euro bij Julian Kampmann. :wink:

Een 119 kast Amphibia is ook vreselijk mooi. Met sunburst wijzerplaat en kast. Die kom je
nog wel tegen.

5 likes

Maar niet meer echt in een mooie staat … helaas … sta zelf al een tijdje op de uitkijk.

1 like

Heb er zelf ook een paar maanden over gedaan. Regelmatig ebay scannen adviseer ik. Wel veel aanbod maar de pareltjes vinden vraagt volhouden. :wink:

1 like

Ik heb geduld. Ik vermoed toch dat de voorraad een keer ten einde komt.

1 like

Voor de aardigheid deze variant ook nog even.

5 likes

Och er zijn er heel veel gemaakt. En ze worden soms ook weer opnieuw aangeboden. Valt wel mee denk ik.

2 likes

Geen zorgen ik heb 2 originele banden en sluitingen. + niet onherstelbaar.

1 like

Verstandig die orginele versie ook bewaren voor de waarde vooral.

Leuk en netjes uitgevoerd. Maar vroeg me wel af of die 2 (verwijderde) omgebogen zij steuntjes bovenin op de foto niet belangrijk waren? Dus links en rechts van dat midden stiftje. Hebben die geen klemmende/ondersteunende functie?

Heb ooit een horloge laten stuiteren van 3m hoogte door een niet goed gesloten metalen band. Dus ben daar wel voorzichtig mee. :wink:

1 like

Ik heb zelf sowieso niets verwijderd het was alleen 1 pushpin verwijderen en weer terug plaatsen met het andere deel.

Die 2 zij steuntjes. Ik begrijp wat je bedoeld. Maar de hele lengte werkt nu als die zij steuntjes omdat de in elkaar vallen --==

Eigenlijk heb ik niks anders gedaan dan 2 delen omruilen. Het was echt plug en play. Het 1967 gedeelte paste perfect op het andere deel.

1 like

Net als bij de strapcode banden

7 likes

Ok dan is het goed. :wink:

Zou niet graag zien dat een prachtige 1967 ging stuiteren. :thinking: :blush:

Aanvullend.

Ik vroeg me inderdaad ook af hoe dat nu echt in elkaar viel af dat het gezichtsbedrog was door de foto. Maar het tussendeel heeft een hoog en een diep vallend scharnier of zo iets? En je draaide die gewoon om. Respect! :+1:

1 like

Ik heb nog hoop dan, dat ik een 119 in NOS staat mag vinden en kopen. :smiley:

Die kalender Raketa’s zijn overigens geen 50 euro meer denk ik.

Ik kom de laatste tijd veel horloges tegen die allemaal frankensteins lijken te zijn of horloges die ontstaan zijn uit losse originele, onderdelen. Dat vind ik ook niets. Heb momenteel weinig vertrouwen in het aangeboden spul. :stuck_out_tongue:

Ben je even op vakantie gelijk discussie op de lijn. Wel gezellig houden hier, hė.
Over discussie gesproken, had op mijn vakantie een aantal Russen mee waaronder deze.

Laat mijn echtgenote deze na een enthousiaste poetsbeurt van tafel stuiteren. Op het glas, gevolg:


Nou, dat werd een discussie waar die van jullie in de schaduw mag staan. Heeft een van jullie toevalling nog een glas liggen, anders ga ik bij Cousin zoeken. Voor de schrikkers onder ons, we hebben het weer bijgelegd hoor.

4 likes

Hopelijk vakantie niet teveel verpest Dirk? Is weer te maken denk ik dan maar.

Even voor de duidelijkheid, …in NOS staat, …dan denk ik aan, “net zo smetteloos als een NOS”.
Maar geen stickers er nog op of doos en papieren er nog bij.

Anders zou ik zeggen, “horloge is NOS”. Is letterlijk New Old Stock dus, zo uit oude voorraad.

Mijn 119 is dan in NOS staat. Maar wel klein beetje gedragen geweest.

Hoe kijken jullie tegen die termen aan?
Echt NOS kom je bijna niet meer tegen met deze horloges zou ik denken.

1 like