Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Welke Strela gaat het worden? Reuze benieuwd…!

Je hebt mij geïnspireerd Hans. Wij gaan morgen “trappen en happen” in de Weerribben.
Fietsen eerst op de auto en fiets bestendig horloge uitgekozen. Russisch uiteraard. :wink:

3 likes

Hoi Jan. Goed idee. Poljot buiten beeld op foto. Ze fikken nomenteel wel hier en daar zomerriet af. Zie achtergrond.

2 likes

Mooi plaatje Hans! Bij brand trap ik wat harder dan. :blush:

Ohh geen sorry nodig. Dat de horloges een erg leuk design hebben was eerder gemeld in het draadje. Ik had er nog niets over gevraagd.

Jammer dat die Raketa’s (neem aan dat dit ook Raketa’s zijn toch?) verchroomd zijn.Heb al naar veel modellen zitten kijken. Chrome horloges zijn bij mij binnen afzienbare tijd bronzen horloges. Zouden bij mij in de kist blijven liggen en nooit gedragen worden.

Blijven mooie exemplaren die je hebt. Structuur van de verf op de wijzerplaat geeft een erg leuk effect.

1 like

Heeft er iemand nog een bezel liggen waar een Seiko insert in past?
Wil m’n Amphibia even een andere look geven.
Had er eerst ééntje van een Komandirskie K65 en die stond wel gaaf.
Graag een PBtje als je er ééntje over hebt :wink:


Zoiets, in ieder geval niet zo’n hele dikke coin edge bezel.

2 likes

Lekker stuk gefietst vandaag. :sunglasses:

(geïnspireerd door Hans)

5 likes

Vandaag mag deze weer, was de vorige draagtijd op de 23ste blijven hangen.

4 likes

Man! Wat is dit op de pols een leuk horloge! Dacht eerst… “mwoah gaat dit wat zijn) maar schoongemaakt (uurwerkje wel geserviced maar de Poolse horlogemaker doet blijkbaar zijn kasten niet super) met een nieuw buffalobandje (17mm lugsize, gelukkig vallen sommige 16mm’s groot) is het helemL TE GEK!
Bij deze Chistopol Horlogefabriek Sputnik beweegt de Sputnik op een schijfje!
:heart_eyes:



“Stof en waterdicht” “shockproof”

7 likes

Oei dat is een mooie, had de mijne nooit moeten weg doen… :grimacing:

1 like

Foto?

1 like

Deze zag ik bij Julian. Poljot24. Foto met toestemming van hem. :blush:

599 euro, en hij is niet de goedkoopste, dus 1000?? Zelfde horloge?

Mooi he!

(Sorry @skylge)
:wink:

3 likes

Begrijp je enthousiasme, zeker een mooi exemplaar, maar 1000,00 euro?
Weet niet de diameter maar iets vergelijkbaars is ook met een Molnija 3602 te bereiken. Moet je alleen aan de dail zien te komen.

Opmerkelijk.
Dat is 43 mm. voor de Poljot van Julian Kampmann. Bij Julian staat ook een Molnja met vergelijkbare kleine seconde op links. Ook 43 mm. Met 3603 caliber. 245 euro.
Maar de wijzerplaat wordt een uitdaging vrees ik.

Jaja, goed gevonden. Wordt steeds nieuwsgieriger het caliber te zien. Zeer ws dus een Molnija. Dan is €245 al best aan de prijs. Maar ja, idd best lastig de wijzerplaat te vinden. Cases koop je voor weinig in de Oekraïne.

Dat vermoedde ik ook Dirk. Bij poljot24 staan ook foto,s van de resp. calibers.

Maar die van Poljot international en de Molnja hebben verschillende bruggen. Dus uit verschillende fabrieken?

Update

In de P Int. zit een caliber 9011. Na wat googlen vond ik het volgende over Poljot International.

So Molnija movements were used until the factory in Chelyabinsk stopped making watch movements. After that, P-I switched to the Hangzhou 9000 series. The advantages of this movement is that it is a near copy of the older Unitas with the 18,000bph escapement that sounds more like a Molnija.

Er is wel een relatie ergens! :blush:

Ben er 3 weken geleden geweest, en die gedachte bekroop mij ook. :wink:

1 like


End links en solid steel bracelet van meranom. Ben niet ontevreden! Wilde in eerste instantie de centerlinks brushen, maar ik ga ze zo laten!

10 likes

Even koffie met een goede vriend en medeliefhebber van Sovjet horloges!

7 likes