Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Mijn excuses voor het niet onmiddellijk reageren.Ik hou van de geschiedenis van Sovjet-horloges, ik heb een zak en polshorloge van de USSR in mijn collectie Ik heb mezelf tot taak gesteld de vroege uren van de USSR te verzamelen De klok die je op de foto ziet, is in 1940 in de USSR gemaakt ze worden beschouwd als de eerste horloges gemaakt voor het leger van de USSR.Als er interesse is, kan ik een foto van de vroege uren van de USSR uit mijn collectie laten zien.

2 likes

Ben benieuwd :slightly_smiling_face:

1 like

Graag

Sinds een week een nieuwe batterij en loopt nog steeds op de seconde nauwkeurig.Niet gek voor een 38 jaar oude hybride. :slightly_smiling_face:

13 likes

Mooi, ziet er goed uit!!

1 like

Mooie uitvoering. Heb je toevallig foto’s van het uurwerk? Waren dat niet dezelfde als in de Tjaika quartz.

uurwerk van de Luch,kaliber 3055, quartz gestuurd met balans en daardoor ook een vloeiende secondenwijzer

10 likes

Gaaf, dank voor het delen. In ieder geval ander uurwerk, lijkt niet op de Chaika quartz. Alhoewel, het caliber wat hierin zit is de 3050, dus zit wel dicht bij elkaar . Interessante was namelijk dat in de tijd dat men in Rusland mee deed aan de hybride wedloop er geen fabriek was die dit alleen kon produceren. Er zijn meerdere fabrieken die aan dit project meededen. Zo zijn er dus hybrides van Raketa, Slava en Poljot met hetzelfde uurwerk. Vandaar mijn nieuwsgierigheid. Heb je misschien een kort filmpje van je uurwerk. Altijd fraai om te zien hoe het werkt.

1 like

Het kaliber 3050 wat in de Chaika zit heeft al een stappenmotor,de eerste in de SU ontwikkelde.
Het kaliber 3055 met balans is alleen gemaakt tussen 1981 en 1983 en was toen al eigenlijk ouderwets en veel te complex om succesvol te worden.

1 like

Waar heb je hem besteld?

Gave hybride :ok_hand:

Dank voor je reactie, Andrei.
Als je foto’s hebt van die vroege Russische horloges in je collectie, wil ik ze graag zien.
Heb je misschien ook info over boeken over de Russische - horloges en horlogeindustrie?
Ik heb zelf alleen het boek van Michael Geyp; Fascination of Russian Watches, maar dat is een uitgave uit 1995. Misschien is er inmiddels ook nog wat actuelers te vinden?

7 likes

8 likes

2409 met patina vandaag

11 likes

Ben geen Heineken drinker normaal, maar ach die rode ster past dan wel weer bij de Vostok.

5 likes

Het eerste Sovjet-horloge was het Glory-horloge, geproduceerd sinds 1924. Toegegeven, ze werden samengesteld uit buitenlandse componenten, omdat eigen productiecapaciteiten gaven vele malen toe aan de reële vraag. In 1932 werd de productie van horloges “Type 1”, “Type 2”, “Type 3” en “Type 4” gelanceerd bij de 1st State Chaszavod.De eerste twee modellen waren in zakformaat, de derde was een mannelijke pols en de vierde was een vrouwelijke pols. Indien gewenst, kan een zakhorloge worden opgewaardeerd tot een polshorloge bij elke horlogereparatiewerkplaats. Bovendien hebben de horlogemakers de productie van horlogekasten op bestelling gemaakt, met behulp van deze drototz olotot. De foto is genomen vanaf de telefoon, kwaliteit … indien nodig zal ik proberen het beter te doen
de klok rechts is het eerste Sovjet-horloge, met een Amerikaanse beweging


Het eerste Sovjethorloge voor mensen met slecht zicht
een van de zakhorloges die vandaag worden vrijgegeven is Lightning er zijn er veel, ik zal er enkele laten zien
en dit horloge voor speciale doeleinden kan iemand raden, en zo niet, zal ik het vertellen

Met vriendelijke groet, Andrey.

8 likes

Interessant Andrey! Een hele serie! En leuk die achterdeksel figuren. Ik denk dat bedrijven hiermee de loyaliteit van werknemers versterkten?

1 like

bijvoorbeeld

5 likes

Cyrillische schrijfletters zo te zien? Ik zal morgen eens een poging wagen. Zit nu aan de weekend borrel. Goed weekend! :beers: