Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Mooi! :slightly_smiling_face: Ik heb het even na gekeken en die zwarte was inderdaad ook een 2609 uurwerkje. Exact hetzelfde dus, maar ik vind deze mooier met zijn bijzondere wijzerplaat en gewone kroon op de kast.

1 like

Mooie uitvoering, hou van dat zwart. OSC kroon?

1 like

Geheel origineel op de band na.

Raketa uit de jaren 80

18 likes

Mooi! Geen likes meer, excuses. Kun je de binnenring draaien met de tweede kroon om twee tijden tegelijk af te lezen? Wat heerlijk pragmatisch! :heart_eyes: Of zit er nu ontzettend naast? :joy:

Edit: inmiddels weer likes. :sunglasses:

Ja, de zwarte ring is inderdaad draaibaar met de tweede kroon. Helaas verdraait deze nogal snel.

2 likes

12 likes

Oef wat gaaf, een Kapitein.
Wees er zuinig op.

Lekker zomers ding hé :sunglasses: Heerlijk!

Toch nog een mooi bandje gevonden.

8 likes

10 likes

Even de bak met losse onderdelen gebruikt en voila we hebben weer een horloge.

7 likes

Sommige mensen stoppen een stukje flosdraad tussen de kroon. Dat schijnt te helpen tegen het snel verdraaien. Zou het zelf niet doen maar dat is puur om het idee.

1 like


Zeker lekker zomers die scuba dudes😉

8 likes

Ik doe mee!:sunglasses:

12 likes

Blijft toch ook gaaf. Heb je nu die clean bezel weer teruggezet? Of is deze foto van voor het verwijderen?
Staat toch ook wel echt goed dit vind ik.

1 like

Dank je Marijn. Nee nog niet teruggezet. Oudere foto. Maar dit vond ik een redelijk zomerse foto vandaar. :wink:

Maar ik dacht ook net, staat eigenlijk wel heel mooi strak. Ik ga hem dus inderdaad terugzetten.

En dat na al dat werk om hem zonder schade eraf te krijgen. Ik had hem gebruikt gekocht in Engeland. En de bezel zat loeivast verkleefd. En heel weinig ruimte om er een mesje tussen te krijgen. :sweat_smile:

2 likes

Schitterend zo’n bezel! En de afwerking van de datumcomplicatie, ook een mooie toevoeging. Komen op het lijstje!

Ik heb uiteindelijk voor een redelijk simpel, rechthoekig siliconen bandje gekozen. Ik wilde de Scuba Dude af en toe ook nog wel naar werk kunnen dragen, dus wilde hem niet te clownesk maken. Dit bandje vond ik een mooie brug slaan tussen Sovjetpragmatisme (siliconen) en 't klokje een beetje ‘downplayen’.

Maar goed, zo’n chique bezel zou in hetzelfde kader misschien ook wel een mooie toevoeging zijn! Alhoewel ik de duikring al een paar keer heb gebruikt voor het koken van pasta o.i.d. Stiekem best handig! :sweat_smile:

7 likes

Dan zou ik voor de pasta kiezen! :grinning:

2 likes

Scheelt wel! Nu hoef ik geen spaghetti meer tegen het plafond te slingeren, om te zien of het blijft hangen (en dus gaar is)!

1 like

Haha! Ik heb ook een smooth bezel op mijn skx007 gezet, krijg ik er met geen mogelijkheid meer af :sweat_smile:
Vind het eigenlijk ook wel erg mooi dus heb geaccepteerd dat hij zo blijft…