Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Kijk straks even in de rommeldoos Andre.

3 likes

Top, thanks👍

Helaas, het waren alleen een paar tussen links Andre.

(Heb ooit een 100 gehad, en wat banden swapping gedaan, dus ik dacht, je weet nooit.)

Dus wil iedereen nog even goed zoeken? :wink:

2 likes

Bedankt voor het zoeken Jan :+1:

1 like

Denken ze bij de Rivièra Maison Anders over :grin:


image
image

Maar anyway de nineties (ik was te jong) kocht je inderdaad russen voor weinig!
Nog steeds geweldige en betaalbare vintage!

4 likes

:rofl: :sweat_smile: :rofl: :+1: Perfect voorbeeld! Ik heb de betekenis ervan ook nooit begrepen.

Ja, dat is waar. Dit, mijn eerste mechanische horloge ooit, kostte in de winter 1989/90 nog 20,-/25,- DM, de automatische versie (“voor de officieren”, zoals de verkoper zei) 10,- DM meer.

Zoals u duidelijk kunt zien, heeft het nog steeds zijn originele kast en glas. (Ik moet het dringend een keer oppoetsen.) Het was aanwezig bij alle activiteiten die leuk waren en met water te doen hadden: Super Soaker gevecht, zeilen op de Waddenzee etc.

Ik was verrast en blij te zien dat het nog steeds wordt gebouwd met slechts kleine veranderingen aan de wijzerplaat, de wijzers en de kast.

9 likes

En toen was er opeens post uit Rusland \o/

(Crosspost met “wat dragen wij vandaag”)

afbeelding

11 likes

Thnx dat wilde ik graag achterhalen, gewoon interessant.

Morgen deze om

11 likes

Dat was een aardige tegenvaller vanmiddag :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Wat is er gebeurd Mark?

Hopelijk horloge niet gevallen?

:anguished: Oy! Hoe kan dat?

Oei… zoals in alle gevallen… als het rubber scheurt heb je ern probleem! :wink:

10 likes

Dat was een ondeugende Bas! :wink:

2 likes

Ik was PC’s aan het verplaatsen bij een klant en ineens hoorde ik klets…gelukkig was het een bedekte (maar toch redelijk harde) vloer.
Het bandje heeft het blijkbaar ineens begeven, want vanmorgen nog niets te zien. Weinig gedragen, maar wel al een ouder bandje.
Nu maar op zoek naar een degelijke flat vent(-achtige) vervanger.

Toch veroudering opgetreden dus. Een van mijn Amphibia’s kletste op een tegelvloer in Italië.
Geen krasje, en liep nog feilloos. Dus dan loopt het wel los verwacht ik. Altijd even balen.

4 likes

Ik ken de maat niet maar dit is een prima merk, ze maken OEM voor veel merken

http://www.bonettocinturini.it/en/catalogo/rubber-straps/284.html

2 likes

Ik denk dat je een Vostok nog wel op een atoombom uit de Sovjet tijd kan plakken… Blijft het toch wel doen :joy::joy:

1 like

De 090 is 22mm bandaanzet, ziet er goed uit deze, enig idee waar het beste te bestellen? Zie ze oa op Ebay en Amazon.

7 likes