Even voorstellen

Beste HF,

Nadat ik dit forum een ​​tijdje had gelezen, kreeg ik de indruk dat je misschien een relatief kleine, maar zeer competente en warme gemeenschap bent, en ik zou er graag deel van uitmaken. Meestal praat ik niet veel over mezelf omdat ik mezelf niet erg serieus neem, maar ik begrijp ook dat je graag wilt weten met wie je te maken hebt.

Mijn naam is Boris, ik ben eind 40 en ik woon in Berlijn, Duitsland.

Mijn interesse in horlogen begon toen ik een schooljongen was in de jaren 80 toen ik mijn eerste houten horlogekasten bouwde met een speelgoeddraaibank (Unimat 1). Het resultaat toont geen grote vaardigheid, maar in ieder geval een teken van passie: :yum:

Ik droeg ook lange tijd een van de twee kasten met een quartz uurwerk totdat het opgaf toen we kapseisden tijdens het roeien op school. :roll_eyes:

Het is ook de watersport in het bijzonder die mij met Nederland verbindt: Omdat ik ooit het geluk had om met een platbodemschip op het IJsselmeer en de Waddenzee te kunnen varen, hou ik niet meer van plastic schepen. Daarom ben ik lid geworden van een studentenzeilclub in Berlijn, die al vele generaties lang een stalen schip van 20 meter volgens de plannen van 1900 onderhoudt en onder zeilen vaart. (Er is geen andere manier, want het schip heeft ook geen motor tot vandaag):

Kort na de val van de Berlijnse Muur verschenen in West-Berlijn de eerste marskramers met Russische horloges die zelfs met mijn studentenbudget betaalbaar waren (zie Post 1, Post 2). Toen begon mijn passie voor mechanische horloges. Sindsdien heb ik voornamelijk goedkope vintage horloges verzameld en gedragen. Pas de laatste jaren zijn er enkele Fortis, Omega en Breitling bijgekomen, maar ook hier waren het nooit de nieuwste modellen die me interesseerden.

Helaas beheers ik de Nederlandse taal niet erg goed. Daarom doe ik soms genoegen met vertaalsoftware om dingen sneller te maken. Dus ik hoop dat je me vergeeft als ik fouten maak of soms een beetje vreemd overkom.

Een van de vele nieuwe woorden die ik hier op het forum heb geleerd, is Drempelvrees - een gevoel dat ik nooit bij jou heb gehad. Ik heb zelfs een paar horloges gekocht van @Igor en @LUWE en wil ze hier allebei bedanken en ze aanbevelen als verkopers, want ik kan nog niet posten onder Ervaring met Verkopers.

Phew, nu is het toch meer geworden dan ik dacht, dus ik kom hier tot het einde. Ik kijk uit naar de tijd samen met jou!

Hartelijke groeten

Boris

35 likes

Welkom Boris!

1 like

Het is een mooi verhaal en een leuke binnenkomer. Welkom op dit leuke forum en maak je maar niet druk om je taal.

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom!

1 like

Warm welkom op ons onvolprezen forum Boris.
Veel inspiratie en leesplezier toegewenst.

1 like

Mijn beste,

Boris, van harte welkom binnen de gelederen van dit Nederlandstalige HorlogeForum met internationale allure!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

1 like

herzliches Willkommen Boris.

1 like

Welkom en veel plezier.
Ik ben een 50% Duitser.
Also mags Gut

1 like

Welkom :smiley:

1 like

Welkom👍

1 like

Welkom hier.

1 like

Beste Boris,
welkom op HF!

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom Boris!

1 like

Welkom

1 like

Welkom bij de club

1 like

Welkom. spreche auch ein bisschen Deutsch…
Serge

1 like

Herzlich willkommen Boris!:+1:

1 like