Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Heel tof contact! Bezel was prima voor het geld en ik kreeg er een postkaart uit Sint Petersburg bij🤣

2 likes

:smile: ja ik ook idd

1 like

Er zit ook best wel schot in nu, de schattingen zijn wel lachwekkend :joy:

2 likes

Ik denk gewoon om te hoge verwachtingen en veel vragen/klachten te voorkomen. Simpel indekken. Ik snap de ondernemers ook wel een beetje. Is moeilijk in te schatten nu.

1 like

14 likes

Mijn eerste mechanische chronograaf uit de late jaren '80

11 likes

Morgen weer eens een 3133 klaar leggen! :grin:

12 likes

Mooie staat !

2 likes

binnenkant 1 jewel. Wel zwitsers al kan ik het woordje vóór swiss niet lezen…

9 likes

Man, dat dat uurwerk überhaupt nog loopt. Wel fantastisch om te zien hoe een dergelijk caliber tot stand is gebracht. Goedkoper kan bijna niet. Heb je 'm al op een timegrapher gehad? Wel opmerkelijk is te zien dat op jouw Jehaka swiss movt staat. Blijkbaar vond men dit te veel neigen naar een compleet movement. Zie op internet ook vergelijkbare Jehaka horloges met de tekst swiss parts. Ja, als de schroefjes in Zwitserland inkoopt lieg je niet. :joy:

2 likes

Als je de blanks invult zie ik Hong Kong staan. Non adjustable 1 jewel. Denk in elkaar gezet in China. Maar wat staat er voor swiss? Fo… Cus?

Dank je Bert! Bij deze waren de chrome chronograaf knoppen een tikje doorgesleten. Beetje jammer omdat hij verder super was. En hij is een beetje bijzonder vanwege de cyrillische beschrifting.

Ik had nog een reserve liggen met prachtige kast en knoppen. Dus gewoon hele binnen werk gewisseld. ( Dank je Hans) Beurt gehad bij Poljot24, loopt als een zonnetje!

1 like

Mooi opgelost :+1:

1 like

Hi Bill. Uurwerkje is zeer voordelig in elkaar gezet in Hong Kong. Waarschijnlijk in een van de vele fabriekjes die er in de jaren 60/70 werden opgezet. Deze werden voorzien van machines uit o.a Rusland en materiaal uit Europa en later ook uit Zwitserland. Daardoor konden ze inderdaad aangeven dat het uurwerk Swiss parts bevatte. Al waren dat waarschijnlijk alleen de schroefjes. Jouw assembly werkplaats heette misschien wel Focus.
Hier een interessant stukje geschiedenis over de Hong Kong uurwerk assemblage. https://www.hkmemory.hk/MHK/collections/postwar_industries/manufacturing_industries/clocks_and_watches/industry_focus/index.html

3 likes

Dat dat ding nog niet weg is. Ik vind hem serieus tof gemaakt.

2 likes

… ik denk meer early nineties

1 like

Hij is al weg! Je ziet hem binnenkort wel verschijnen hier :grin:

2 likes

Nice.

1 like

Deed even pijn om hem weg te doen, maar ik heb een Vostok GMT op het oog, er komt nog een Chinees mod project aan en er komt nog een Seiko Arnie aan…

1 like

Leuke dingen in het verschiet. Dan ben je hem zo weer vergeten. En anders heb je de foto’s nog :fist:t3::droplet::roll_of_toilet_paper:

1 like