Drempelvrees

Goedenavond horlogisten,

Vanmiddag liep ik langs een luxe juwelier in Rotterdam. Ik wilde eigenlijk een GS passen, maar omdat ik een ‘goedkoop’ horloge omhad ging ik niet naar binnen. Is dit stom of herkennen jullie dit ook?

Karnik

5 likes

Neen totaal niet. Wear the watch don’t let the watch wear you.

4 likes

Maar GS horloges zijn toch goedkoop? :thinking:

16 likes

Nee

Of het stom is zou ik niet direct zeggen.

Persoonlijk maakt het me echt uit of ik met een goedkoop, lelijk, of merk van de concurrentie binnenloop.

Je bent een potentiële klant… Dus gewoon doen. De juwelier kan niet jouw “waarde” bepalen.

5 likes

Nee, totaal niet. Je gaat een horloge passen, niet je toekomstige schoonvader ontmoeten.

4 likes

Zo kan je nooit je eerste rolex in een winkel kopen, in vergelijking daarmee is 90% goedkoop :slight_smile:

Ps: had je een Invicta om? Dan snap ik je punt

4 likes

Stop dat horloge in je zak dan, als je dat zo erg vindt. :thinking::no_mouth:

2 likes

Grow a pair -,-

Ik snap wel wat TS bedoelt. Ik voel me er ook wat minder gemakkelijk bij. Liever draag ik dan ook iets ‘degelijks’. Het hoeft niet perse iets duur te zijn, maar liever geen crappy Kermis horloge of een hommage.
Een uitzondering maak ik voor n smartwatch. Zoveel mensen die n Apple watch, n Garmin ofzo voor t sporten.

Dat alles gezegd te hebben, ik heb me wel over die drempel heen kunnen zetten. Maar als ik t bezoek v te voren weet, dan kies ee wel bewust n horloge uit.

2 likes

Bij mijn laatste ‘grote’ aankoop bij schaap :sheep: & :lemon: had ik m’n casio fw91 van 9,- euro om. Leverde een geinig gesprek op.

Die eerst keer dat je voor die sluis staat is gewoon ff wennen. Maar… het zijn maar mensen die spullen verkopen… verkopers dus.

Niks mis mee, maar ook niet echt intimiderend als je zo bekijkt.

6 likes

Ik snap wat je bedoelt Karnik.
Persoonlijk heb ik dat niet (of misschien niet meer), die drempelvrees zoals je het zelf noemt moet je gewoon even overwinnen.
Na een eerste keer (of misschien een tweede keer) gaat het je steeds makkelijker af, vermoed ik

Anders geredeneerd, als jij daar met een Pulsar binnen komt om te kijken naar Grand Seiko, ben je een goede potentiële klant voor de verkoper. Jouw interesse hebben ze al, ze hoeven jou alleen nog over te halen om te kopen. Mooi vergelijkingsmateriaal voor ze ik in die overtuigingspoging mee te nemen. En laat dat overtuigen jou net tot hun beroep horen :wink:

Volgende keer niet meer twijfelen, maar gewoon doen!

Nee, dit herken ik niet. Alleen als de kans groot is dat je toch die Grand Seiko niet gaat kopen, zou ik me enigszins ongemakkelijk voelen. Maar als je echt serieus zo’n horloge overweegt, hetgeen niet betekent dat je 'm ook direct zou moeten kopen, is er geen reden om drempelvrees te hebben. Als je serieuze interesse hebt, herkennen bedrijven dat en word je ook serieus behandeld. Dat is mijn ervaring. Niet alleen op het gebied van horloges, maar ook op autogebied.

Soort van wel ja, heb wel begrip voor je hoor maar eh…
Al heb je een ding van een kwartje om, zolang je die maar owned mag en kan alles zonder enige schaamte.

Niemand gaat er iets van vinden waarmee je om de pols binnen komt gevallen .
Belangrijker voor hun is waarmee je om de pols of als positieve ervaring mee naar buiten loopt.

3 likes

Gelijk hebbie.

1 like

Dit is niet stom en ook nergens voor nodig. Gewoon naar binnen gaan en het horloge passen.

Brunott is 1 van de meest relaxte juweliers van Rotterdam. Ze hebben tegenwoordig niet eens meer een sluis

1 like

Iedereen is een potentiële klant.

Daar heb ik bout aan.
Maar ik liep ooit bij een dealer naar binnen met kluskleding aan. Niemand die mij aansprak.
Een dag later met nette kleding naar binnen gegaan en ze besprongen me bijna.
De auto dus wel bij een andere dealer gekocht.

4 likes

Nee, absoluut niet. Mijn ervaring tot nu toe (vooral juweliers in het buitenland) is dat verkopers juist enthousiast zijn en uitnodigen om te passen. Ook als je duidelijk aangeeft dat je je enkel aan het oriënteren bent. En ze snappen ook wel dat die toerist niet even en passant 5k of meer wegtikt als ie even aanwaait. Het levert vaak leuke gesprekken op en voor je het weet nestelt een bepaald model zich in je gedachten en is het hek van de dam :relieved:

Nee hoor, volkomen herkenbaar. Ik zet wel iets fatsoenlijks om mijn pols als ik naar een AD ga. Dan wordt je tenminste direct serieus genomen. Met een 9 euro prul neemt niemand je serieus ook al heb je nog zulke grote cojones…

Eerste indruk is het belangrijkst helaas…

3 likes