Yep
Nope.
serieus? Krijg je korting als je een duurder horloge om doet? Of euh…respect van de verkoper? Ik zou echt serieus niet weten waarom ik dat zou moeten doen. Dresscode bij horloges passen
kom op man. Dit is een geintje toch.
Yep
Nope.
serieus? Krijg je korting als je een duurder horloge om doet? Of euh…respect van de verkoper? Ik zou echt serieus niet weten waarom ik dat zou moeten doen. Dresscode bij horloges passen
kom op man. Dit is een geintje toch.
Zeker niet raar. Als ik niet in de markt ben voor een duur horloge zal ik er dus ook niet naar vragen. Mocht ik wel het geld hebben zal ik die schroom niet hebben. Je bent tenslotte klant. Voor m’n werk kwam ik veel bij de hogere segment verkopers, nooit gevraagd ff een Patek of Rolex te mogen zien of passen, ondanks dat ik liet blijken een liefhebber te zijn. Gewoon omdat ik dat niet vond passen en omdat ik er toch geen ging kopen. Ik hoef ook niet zo nodig een polsfoto met een megadure klok.
Groeten
Rutger
Nope, ik denk dat het vooral BS is als je doet alsof het je echt niks uitmaakt… je stapt toch niet een AD in met de intentie om een >5k horloge aan te schaffen met een prul van de kermis?
Je gaat toch ook niet in je dagelijkse kloffie naar een sollicitatie gesprek? Of ben ik nu heel raar…
Ik ging S&C R’dam binnen met m’n SKX013. De verkoper vond het erg tof en zei dat hij zelf een Turtle had, als beater voor de vakanties.
Ja maar dat is gewoon een respectabel horloge, we hebben het over Invictas, DW, MK, of Parnis…
Ik draag gewoon mijn Daniel Wellington. Ik laat wel altijd per ongeluk mijn moneyclip uit mijn zak vallen als ik mijn telefoon pak.
Ik doe niet alsof; het interesseert mij werkelijk niets wat een verkoper denkt. Klant is nog steeds koning, klaar. Als je je gaat aanpassen aan de winkel moet je toch eens aan je zelfvertrouwen gaan werken.
Wat heeft dit nou weer met het kopen/passen van een horloge te maken Zijn toch 2 totaal verschillende dingen.
Begrijpelijk, dit is geen slechte eigenschap, mijn vrouw heeft dat ook altijd.
Daar heb ik me echt serieus nog minder dan niet druk over gemaakt je gaat geen liefdesrelatie met hem aan, althans…
Net of ik een stukje over mezelf lees, zo herkenbaar.
Woh heftig hoor… Ik kan mijn geld overal kwijt. Voor die dealer 50 anderen. Voor een goede verkoper is iedereen een potentiële bron van inkomsten
On topic: nee dat zou me nou echt totaal niet interesseren. Misschien heeft dat horloge van 9 euro voor jou meer waarde dan een horloge van 20k. Als een dealer je afkeurt op het feit dat je een goedkoper horloge draagt, met werkkleding binnenstapt of met een Peugeot 107 komt voorrijden is het een koekwaus 1e klas dan verplaats ik me lekker naar een andere dealer
Je koopt toch (eventueel) een horloge? Het is niet alsof je om een baan komt vragen toch?
Ik snap dat echt niet. Dat de verkoper representatief moet zijn lijkt me logisch. En dat ik als koper niet in een berenvel of in een bezweet sporttenue aan moet komen, snap ik ook nog wel. Maar voor de rest lijkt het me nogal onbelangrijk.
Ik heb muziekinstrumenten gekocht en verkocht die een stuk duurder waren dan het gemiddelde horloge hier. Maar er heeft mij nog nooit iemand gevraagd of mijn repertoire wel hoogstaand genoeg was. Dat zou ook wat moois zijn!
Zo lijkt het me ook niet relevant wat voor horloge / schoenen / shirt de koper draagt. Als hij of zij maar belangstelling heeft voor de aangeboden horloges.
Helaas werkt het wel zo. Verkopers maken gelijk een oordeel zodra een klant binnen komt lopen.
Goed gekleed/dikke horloge om krijg je premium aandacht en advies.
Kom je met je aussie binnenlopen en een casio duro gaat hij 90% kans denken " aah die koopt toch niks, laat m maar even rondkijken gaat ie weer weg".
Desniettemin, fuck em! Ga gewoon kijken boeien wat hij denkt.
Zoals de waard is, denk ik altijd maar.
Ik durf volmondig toe te geven dat ik rekening houd met wat ik aan doe naar een AD. Ik ben ooit met mijn hulk binnen gekomen voor een DJ. Daaruit concludeerde de AD dat ik liefhebber was (want droeg hem gewoon) natuurlijk i.c.m. gesprek. Wat resulteerde in de dj met korting en het aanbod om een sub te mogen kopen als ik dat zou willen.
Zit wel een groot verschil in tussen een rolex/AP/PP nautilus willen kopen bij de AD of een willekeurig ander horlogemerk die je op meerdere plekken (onder list) kan kopen.
Begrijpelijk… Maar klant is koning, je geld kwijt kan je overal.
Horlogekeuze maakt mij geen zak uit of ik wel of geen juwelier binnenstap. Maar ik snap je wel hoor, ik denk dat de “drempelvrees” ook ontstaat doordat je bij veel high end juweliers een awkward hebt om door een dubbele sluis te moeten gaan en je niet ff lekker binnenstapt. Ik vind het aan de ene kant wel weer wat hebben en bijdragen aan het “luxe” gevoel. Ik heb er dus persoonlijk niet zo veel last van , maar ik heb wel vrienden die jouw gevoel ook hebben.
De laatste keer dat ik een nieuwe leaseauto uit moest zoeken ben ik met opzet in mijn weekend klofje met het oude autootje van mijn vrouw naar de BMW-dealer gereden, om die theorie te testen. Volgens mij maakt het helemaal niets uit, en een goede verkoper kijkt daar volgens mij ook doorheen. Of er zijn inmiddels teveel potentiële kopers die de “sjofele vent in klein autootje” act opvoeren
@Johan01 Als je een beetje een grote BMW dealer hebt, hebben ze geen flauw benul dat jij in een oud barrel aan komt rijden. Als ze je anders zouden behandelen omdat je in je “weekend kloffie” komt, zou ik gillend weg rennen (tenzij je eruit ziet als iemand die 5 maanden op straat heeft geleefd, want snap ik het overigens wel iets meer).