Ja, dat eerste klopt inderdaad … de verkopers hebben helemaal geen zicht op de klanten parkeerplaats; je komt eerst langs de receptie.
(Het is uiteindelijk geen BMW geworden, maar dat is een ander verhaal)
Ja, dat eerste klopt inderdaad … de verkopers hebben helemaal geen zicht op de klanten parkeerplaats; je komt eerst langs de receptie.
(Het is uiteindelijk geen BMW geworden, maar dat is een ander verhaal)
Je had ook je horloge op de toonbank kunnen gooien en roepen dat je toe bent aan een mooi horloge. Fijne klant lijkt mij voor hen
Ho ho, moet je me wel goed quoten het! Dacht even dat mn predictive toetsenbord er weer es wat anders v heeft gemaakt
Dit heeft niet zozeer iets met drempelvrees te maken maar dit is gewoon slimme tactiek op een scheve markt toepassen
Klant zou koning moeten zijn maar helaas werkt het niet zo. Ik denk dat mijn gedrag meer voortkomt uit tactisch inzicht, ik wil gewoon direct serieus worden genomen zonder gelul.
Met mijn zelfvertrouwen is niks mis maar ik ga daar nu wel aan twijfelen
Ik zal mijn drempelvrees eens testen, ik heb nog wel een mooie Pagani Design
Ze willen toch jouw geld hebben als ze je niet serieus nemen dan zijn ze dat ook niet waard.
Een goede verkoper gaat onbevooroordeeld het gesprek aan en krijgt gaandeweg de conversatie wel een idee hoe serieus zijn gesprekspartner is.
Ok.
Ik doe om waar ik op dat moment zin in heb.
Soms is het qua segment passend soms totaal niet
De twee meest extremen voorbeelden.
Gassen voor de explorer, op de motor met de seiko BFK om de pols.
De navitimer, een Rus om de pols.
Het ligt echt niet aan wat je om de pols hebt die eerste indruk.
Je totale houding is veel meer van invloed.
Tevens , bij de benoemde aanschaffen is er 0 negatief gedaan om wat ik om had.
Edit, vorige week bij @OrisBoutiqueAmsterdam in werk kleding en met vieze klauwen naar binnen gewandeld en perfect behandeld daar. Resultaat een super gave nieuwe Oris erbij.
Ik snap het enigzins wel. Ik loop ook niet met een boodschappentas van de Jumbo de AH binnen terwijl dat eigenlijk nergens op slaat.
Vergeet niet dat jij zou een potentiële klant zou kunnen zijn. Al ga je op je slippers, wat bij wijze van spreken niks uit zou moeten maken…
Weet je, ja ik snap het ergens wel.
Beetje gepast qua kleding is zeker niet verkeerd, welk horloge juist is om de pols bij de AD is echt klink klare bull.
Qua kleding, is een beetje om het idee, nodig en/of een must ook bull. Gewoon prettig.
Ik bezoek AD’s vaak tijdens werktijd en dan ben ik niet netjes gekleed en niet altijd even schoon. (Stinkend loop ik nergens binnen)
Mijn ervaring is dat ik altijd positief ontvangen en fijn geholpen word… Dit hoort gewoon zo vind ik, mijn houding zal best een rol hierin hebben maar de grootste winst moet bij de AD liggen. Die moet iedereen netjes en als evt koper behandelen.
Ik had @OrisBoutiqueAmsterdam erbij geroepen puur om zijn gevoel en mening hierin.
Serieus??
Dat boeit me nou echt helemaal niets. Of het nou een tas is van de Aldi of de AH, ik zie niet in waarom je daarmee niet de Plus of Jumbo in zou gaan. Of omgekeerd. Ik kom boodschappen doen, en niet mezelf verkopen.
Dit vind ik inderdaad wel too much.
On topic, wat je draagt zou niet uit moeten maken… maar door mijn studentenbaantje als verkoper in een electronicawinkel weet ik dat looks zeker uitmaken.
Het stuurt de retailmedewerker in zijn eerste assessment van wat je budget is… en op welke manier hij/zij je aanspreekt. Een gast in Aussie spreek je wellicht iets anders aan dan een ouwe vent in pak.
Zodra een klant aangeeft waar die voor komt is dat leidend natuurlijk. Beetje hautaine om een gast in aussie maar naar de breitlings en Rolexen te sturen ipv de JLCs
Ik denk dat een slimme verkoper (onbewust) veel meer naar lichaamstaal kijkt dan naar de kleding en dergelijke. Ik kan wel een t-shirtje van de Zeeman aantrekken met een oude spijkerbroek en afgetrapte schoenen, maar ik denk dat een goede verkoper daar zo doorheen kijkt.
Dat zou ook wel heel slecht zijn
Zo he!!! Dat is een lelijke Vostok!!! En wijzen en lachen om je rus met de rest van het personeel
Totaalplaatje.
juist. En een goede verkoper weet ook wat een potentiele klant is. Of misschien een zoontje van een potentiele klant. Of een vriend van een potentiele klant.
ik loop vanaf ongeveer mei tot nu op teenslippers en in een korte broek, en stap toch echt elke winkel binnen Als ik langs Gassan of door de PC loop, en zoiets heb van ach, laat ik eens kijken hoe dit of dat mij staat, dan ga ik toch echt niet eerst naar huis om mij om te kleden. Stel je voor zeg.
En ja, je wordt gewoon netjes behandeld en serieus genomen. Echt waar. En trouwens : al nemen ze mij niet serieus, i don`t care. Neem je me lekker niet serieus, waar hebben we het over. Koop ik nu of later toch gewoon wat bij een ander?
Nou zijn we allemaal verschillend, en de een loopt wat makkelijker ergens naar binnen dan de ander (misschien ook leeftijd/regio), maar voor de mensen die zich niet zo relaxt voelen in dit soort situaties :
Geen idee wie dit allemaal zijn (googel rapper rolex en pak de 4 lelijkste), maar ze zullen zich vast niet omkleden of schamen voor hun slippertjes.
dat slaat inderdaad nergens op. Maar als je dit zelf als toegeeft, waarom doe je het dan
Die gasten hebben minstens 100k op hun lichaam hangen aan gpud en diamanten he fransje. Dus je vergelijking gaat nidt zo op.
Nee, t n beetje respect toe naar de verkoper. Je kunt in je spijkerbroek met gaten en slipper n Rolex dealer binnen lopen. Ik trek dan liever wat nettere kleding aan.
Hetzelfde met keuze v horloge. Tijdens mn consultancy stage is me 1 tip bijgebleven. Kleed je naar de klant toe, en doe er een klein schepje bovenop. Loopt iedereen in t-shirt rond, doe dan n casual of desnoods net overhemd aan, maar doe geen stropdas om. Loopt iedereen er met stropdas om, doe dat dan ook en trek ook n colbertje aan. Je ziet er dan altijd netjes uit, zonder overdressed te zijn.
En zo deed ik t ook met mn keuze v horloge. Ik liep daar zelden met n Omega ofzo rond. Sterker nog, tijdens mn sollicitatie gesprek bewust voor n Hamilton gekozen.
En betreft korting bij de juwelier. Daar doe ik bewust n horloge uit n segment wat lager ligt. Sta je daar met je Rolex om de pols om korting op je G-Shock te krijgen…
Nop, ik had toen volgens mij n Seiko ofzo om en kreeg m voor n schappelijk prijsje mee.
Ik heb wel meer van die afwijkingen en soms denk ik erbij na en soms ook niet…
Heb ik ook jarenlang zo gedaan. De laatste jaren ga ik daar een stuk relaxter mee om. Ik stap ook rustig in een motorpak binnen voor een directievergadering. Gezien “mijn” tarief (want ik zie daar maar een deel van) vragen ze me voor mijn ervaring en kwaliteiten, en niet voor mijn nette pak.
Uitzondering: de jaren dat ik in Engeland werkte voor klanten uit de financiële sector … daar kun je het echt niet maken om met een spijkerbroek aan te komen.
(Omslagpunt was een jaar of tien geleden, toen ik veel in Zweden werkte. Daar werd je raar aangekeken als je in pak aankwam, en ik vond het eigenlijk ook wel prima om die in de kast te laten hangen)
Echt.?
Haha ik vind hier iets van…
Onzinnig vind ik het, denk je dat je met een Rolex om geen korting had gekregen???
Tuurlijk wel.
Ik vind om korting vragen trouwens “nooit” ok.
Vragen wat het hele verhaal je aan de kassa gaat kosten mag je best vragen. Horloge, mooi bandje erbij ect ect… handig om te weten wat je gaat pinnen.
Wanneer dit bedrag benoemd gaat worden inc korting dank ik ze daar zeer vriendelijk voor.
Bij geen korting, even goede vrienden want de prijs heb ik er voor over. Die paar 100 euro op zo een uitgave gaan we niet over lopen miepen toch…??