Geloof me, ik ben nog nooit een betere originele tehengekeomen!
Bovendien is de eigenaar zelf ook wat gepatineerd !
Nee… dit is alleen maar een originele Sovjet Amohibia met de meest gewilde Scuba Dude Wijzerplaat, blauw met een diepe sunburst en een mooi opgelegd randje om de datum…
Probeer d’r maar eens eentje te vinden!
Dank je Bas!
In orgineel doosje zelfs zo te zien!
Misschien een domme vraag, maar kan iemand mij uitleggen wat die vijf rode stippen met rode streepjes ertussen en die zeven blauwe stippen met blauwe streepjes ertussen op de bezel betekenen?
Ik kan nu iets heel stoers over vijfjarenplannen in de USSR gaan roepen, maar het heeft ongetwijfeld daar niks mee te maken!
Het zal wel iets voor duikers zijn, maar ik heb daar geen verstand van!
Werd ook nieuwsgierig, even you tube filmpje gevonden. How to use a Amphibia diver bezel. O.i.d. Wordt gebruikt om resterende tijd te meten. Zuurstof bijv. Of om te meten hoe lang je onder bent. Optellen of aftrekken van de tijd. Geld ook voor andere duikers bezels in principe.
Alleen hadden deze bezels nog de “Russisch Roulette factor” doordat ze klikloos zijn .
Een beetje meer tijd op de timer dan er zuurstof in je fles zat en je einde was nabij…
Ja om er je leven van af te laten hangen?
Je kunt hem wel stroef laten draaien, door de veer wat te buigen. Dat dan weer wel.
Ja, maar toch, als je een keer onder water tijdens het vullen van een net of het bergen van een onderzeeer ergens tegenaan stootte dan kon hij zo maar verdraaien lijkt me. Zou ik eigenlijk eens in een zwembad moeten testen om te kijken of het water wellicht voor maximale frictie zorgt…
Bij een gewone duikbezel met kliks neemt bij een dergelijk incident je duiktijd alleen maar af en kom je daardoor niet zonder perslucht
Ja best interessant. Maar een soepel afgestelde bezel verwacht ik niet stroever te worden onder water.
Mijn bezel van mijn Amohibia SE 100725 zit ineens bijna vast… binnenkort eens loswippen denk ik maar.
Ja ik heb ook een paar oudjes die nagenoeg niet meer draaien. Ik den wellicht een gecorrodeerde veer.
Dat maakt met al die Vodka sowieso niet zoveel uit
Krijg je vast wel weer goed. Groef en veer schoonmaken. Heb er ook wel eens een beetje vaseline aan gedaan.
Waarschijnlijk zit daar inderdaad een hoop “huft en blerf” tussen
Denk ik ook! Hij gaat binnenkort weer naar de lederen winterband! Dan zoals altijd even netjes schoonmaken, neem ik de bezel mee, ik gebruik altijd siliconenvet, dat tast rubber niet aan in tegenstelling tot vaseline
Heb bij meranom eens een setje veren gekocht. Om bij oudjes te wisselen. Ook wel eens een dwars door midden gecorrodeerde veer aangetroffen.