Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Moest gelijk hieraan denken bij het lezen van de discussie over de duikersbezel van de Boctok. Klik of niet, moet een duikershorloge zijn voor sisi-duikers.
Ruwe bolsters, bikkels, stoere mannen, die het lef hadden om voor een paar roebel naar beneden te gaan met het origineel van de Agat Zlatoust. Hoezo bezel nodig om te weten hoeveel zuurstof je nog hebt. Gewoon op je eigen tijd naar boven voor een glas Vodka. Jullie weten waarom er op plaatselijke flessen Vodka geen afsluitbare dop zit, … hij gaat toch altijd in 1 keer op!!

7 likes

Voor deze toeristenvariant zit je ongeveer tussen 150 en 250 €. Net wat de gek ervoor geeft eigenlijk :crazy_face:

4 likes

Ja die gek, want ook die van hierboven van €900 zal uiteindelijk wel door iemand gekocht worden schat ik zo. :grinning:

1 like

Sinds vandaag heb ik deze Poljot erbij.
Hij heeft alleen nog een klein probleempje: de secondewijzer gaat soepeltjes rond, maar de andere wijzers blijven stil staan. Maar als je de tijd verzet, draaien ze wel weer…
Vreemd, hoop dat het een kleinigheid is.

5 likes

Even een van “onze” hologemakers laten kijken. En/of een donor uurwerkje zoeken zou ik doen denk ik. Ebay?

2 likes

Zag de topic van de Luna Dude , ik vind het een mooi horloge . Ik heb me ingeschreven .
Ik wacht het af :slightly_smiling_face:

1 like

Succes Bert. Ja best mooie dial. Ik las dat de oplages steeds maar weer vergroot worden. Dus je maakt vast kans. :grin:

1 like

Zou me niks verbazen :sweat_smile:

1 like

Ik heb me ook van de week ingeschreven. Mocht het niet lukken, komt er vast wel een in het blauw!

2 likes

In ieder geval genoeg appeal voor mij om al mijn andere horloges te verkopen en dat is nog nooit met een ander merk gelukt :+1:

2 likes

En deze heeft ook wel appeal lijkt mij :wink:

15 likes

Knap! Ik kan nergens afstand van doen. Ik hou gewoon alles. :wink:

2 likes

Zo iemand noemen ze een Hoarder Jan :joy:

Maar zonder gekheid, je zult dan al een mooie collectie hebben :thinking:

2 likes

Obsessieve verzameldrang? Dat gaat wat verder, dan wat ik doe hoop ik. :wink:

Ben tevreden over de collectie. Koop er vrijwel niets meer bij ook. Moet ook niet meer worden. Dus dan eerst er wat uit.
Maar mijn oude Omega’s blijven ook. Een ervan had ik zelf gewoon nieuw gekocht als overjarig model in 1981. Die liet ik zo’n 8 jaar geleden restaureren na jaren in de la. En daar startte de horloge hobby mee. Later kwamen de Russen erbij.

Even geteld. 6 Amphibia’s, en 4 Sturmanskie’s. Mooi genoeg.

Hoewel die Raketa’s? :thinking: :wink:

2 likes

Pfff… Dan voel ik me jong zeg hahaha. Doen was ik -19 :joy:

2 likes

Daar kan meer bij Jan :joy:

3 likes

13 likes

Haha!
En dan vergeet je nog je andere horloges Jan!

3 likes

Kast in mooie staat zeg! Als je goed zoekt zijn deze wjjzerplaten ook nog in gave staat te vinden…

1 like

Mag hier alleen russen noemen Bas. :grin:

2 likes