Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Betrapt! :wink:

2 likes

Ik heb vaak het probleem dat als ik op iemand reageer, hij niet aangeeft dat het een reactie op iemand is :thinking:

1 like

Wil je erover praten? :wink:

2 likes

Jij reageert netjes dus geen probleem! :grin:

2 likes

:joy::joy: En dat terwijl ik op dit moment geen enkele Vostok heb… Het kriebelt wel weer heel erg op het moment.

4 likes

Ik heb mij kunnen beheersen en heb maar iets van 12 Russen in de collectie.

4 likes

Pff, ik moet een beetje oppassen. Ben tenslotte maar student haha.

1 like

Dank.
Inderdaad bij Komandirskie.com Ga er alleen niet snel weer iets bestellen. Dit horloge is uit het pakketje dat terug gestuurd was naar Rusland.
Het ging dus zo:
Tegelijkertijd een bestelling geplaatst bij Meranom en bij Komandirskie. (Koop wel vaker bij Komandirskie, omdat het daar goedkoper is.)
Het pakketje van Meranom heb ik al twee maanden geleden ofzo zonder problemen ontvangen. Met het pakketje van Komandirskie was er eerst gedoe, omdat ze een van de banden die ik had besteld niet meer op voorraad bleken te hebben. Hebben ze per ongeluk heel het bedrag teruggestort, in plaats van alleen voor de band. Dus ik weer heel het bedrag overmaken. In het heen en weer gedoe, was ik 17 euro lichter door de koers van PayPal. Dus geen band en min 17 euro. Toen was het pakketje teruggestuurd uit Nederland, omdat mijn adres er niet duidelijk op stond. Dus, op advies van Nikolai, voor de UPS optie gegaan. Was weer eens 12 euro extra. Vervolgens wel heel snel in Nederland, maar 25 euro aan invoerrechten aan UPS moeten betalen.
Dus ja, drie maanden en 54 euro verder heb ik wel drie mooie nieuwe horloges :sweat_smile:
Misschien is het allemaal niet hun schuld hoor, maar dit is de tweede keer dat ik gezeik heb met Komandirskie. Die sla ik dus even over. Bij Meranom gaat het altijd soepel.
Sorry voor het ratelen :blush:

4 likes

Je hebt in ieder geval een redelijk veilige sector te pakken. Er gaan zo’n 100 Amphibia’s in een gemiddeld high end horloge. :wink:

4 likes

En je voelt je veel veiliger op straat :slight_smile:

2 likes

En je kunt er een boom mee omhakken :wink:

3 likes

Even een vraagje tussendoor. Voor mijn Komandirskies geldt een ‘service life’ van 10 jaar. De een beweert dat dit betekent dat het horloge pas na 10 jaar een servicebeurt nodig heeft, de ander houdt de omschrijving van (o.a.) Wikipedia aan:

"Service life has been defined as “a product’s total life in use from the point of sale to the point of discard”

Oftewel: na 10 jaar gewoon weggooien. Ik zal er zelf nooit achterkomen vrees ik. Teveel horloges = te weinig individuele draagtijd.

1 like

Ik denk dat je in principe, als het uurwerk niet meer naar behoren functioneert, 2 mogelijkheden hebt:

1. Nieuw uurwerk (laten) plaatsen.
  2. Horloge weggooien.

Is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. En volgens mij gaat het uurwerk veel langer mee dan 10 jaar.

3 likes

Ik heb er 4 , weet niks van de service geschiedenis van deze maar ze zijn rond 30 jaar oud .
Lopen netjes en gangreserve is prima .
Als je veel wisselt van horloge dan slijt het weinig tot niks .

4 likes

Zoo die is echt zo mooi

1 like

Waar ik woon hoef je je niet echt zorgen te maken over wat je draagt :grin:

2 likes
  1. Beurtje laten geven.

Maar economisch kan dat nauwelijks uit. Heb het wel laten doen bij 3 horloges en geeft mij een beter gevoel. :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik was bij nieuw uurwerk plaatsen inderdaad uitgegaan van economisch oogpunt. Maar gevoelsmatig kan het inderdaad punt 3 opleveren en een beurt laten geven.

2 likes

Voor de mensen die modden , overzichtelijk .
https://modstok.com/

2 likes

Ik heb nog nooit een horloge 10 jaar lang gehad. Hoe voelt dat :sweat_smile:

2 likes