Lekkere eighties WO II herdenkings Vostok Amphibia met geweldige lume en een geweldig uurwerk!
De zeldzame Vostok 2434 met hacking functie!
Bezel veranderd naar een Pepsi bezel van Arkustime. Zwarte keramiek insert en zwarte seatbelt nato is ook onderweg. Ben nog niet uit of ik iets met de wijzers zal gaan doen. Heeft iemand ideeën?
Speciaal voor de “VladiVostokdag” mijn Russische scuba’s en waar ik ze gevonden heb.
Texas, New York en in Good old England. Logisch.
Een Raketa ter viering van de 50e verjaardag van de Oktoberrevolutie van 1917. Mijn geboortejaar dus: 1967

Goedemorgen,
Vandaag maar eens geen Vostok maar Poljot’s
Waarom? Ik wilde ook een beetje mijn zelfgemaakte bandjes hier tonen. Ik vind ze nog steeds niet perfect, maar het gaat wel steeds beter na alle mislukte pogingen. Het lijkt makkelijker gezegd dan gedaan werd mij ooit eens verteld hier op dit forum door Lex @Lexaf . Nou dat klopt helemaal Het blijft een combi van steeds maar weer proberen en de juiste gereedschappen gebruiken en heeeeeel veel geduld
Nou aanschouw de foto’s en wees eerlijk met je commentaar. Kan ik ook weer wat van opsteken. Fijn weekend allemaal.
Lang niet slecht hoor
Wat betreft het leer zelf(buiten jouw skills om dus )
Ik vind bij de bruine de kleur minder, maar de structuur wel mooi.
En bij de blauwe precies andersoms
En als gratis tip: ik denk dat het mooier is als de banden lichtjes wat smaller worden aan het eind/taperen. En de gesp mag van mij ook iets minder grof .
Afwerking vind ik al best goed gelukt eigenlijk.
Maar goed heel persoonlijk natuurlijk
Dank je voor je feedback hoor
Ik heb ze van 19 naar 18 lopen. Ik weet dat 16 vaak gebruikt wordt, maar vindt dat zelf niet zo mooi, vandaar het minimale verloop.
Klopt helemaal. Ik heb er online 10 gekocht, maar had niet zo snel gezien dat ze wat grover waren. Best nog wel lastig om goede gespen voor niet al te veel geld te kopen.
Dus maar weer even verder zoeken. Kan ze natuurlijk zo weer vervangen
Ah oke, ja misschien valt dat minder goed op door de grove gesp.
Ja daar kwam ik ook ooit achter toen ik er onverwachts een nodig had
Ik koop iedere keer een stuk of wat verschillende vellen leer in A4 formaat om te kijken wat nou het beste/betere leer is. Elk soort leer werkt toch weer anders en dat blijft dat het een lastig product is.
Kost elke keer wel weer 80 euro en er gaat nu nog best veel verloren aan probeersels
Maar ja, elke hobby kost geld en ik kan het toch niet in de kroeg uitgeven
Goed bezig Anno! Is nog niet zo simpel. Ik zou de kleine bandjes naast de gesp wat smaller maken. En inderdaad de banden iets taperen naar iets smallere gesp maat. Ga zo door!
Jij bedoeld de Keepers zeker Jan
Ja was dat woord even kwijt.
Is het geen idee om bij de kringloop o.i.d. oude leren tassen o.i.d. te gaan sprokkelen, of is dat soort leer echt niet geschikt?