In elk geval geen baksteentje
Dank, deze stond al lang op mijn lijstje maar knappe exemplaren worden steeds schaarser
P.S. weet iemand hoe de dag/datum verzet werkt?
In elk geval geen baksteentje
Dank, deze stond al lang op mijn lijstje maar knappe exemplaren worden steeds schaarser
P.S. weet iemand hoe de dag/datum verzet werkt?
Als het goed is moet je de dag met wijzers naar de juiste dag draaien. Voor de datum zou een 2e klik uittrekken moeten werken.
De datum krijg ik niet voor elkaar Als ik de kroon uittrek ga ik naar het tijdverstellen, ik voel ook geen 3e positie
Die worldtimer heeft een 2628.H caliber als het goed is. Die heb ik hier nu eentje voor me en werkt op de 3e positie. Niet in die zin dat je naar de 2e klik trekt en draait, maar een soort geveerde trekknop.
Net als je bij bepaalde Seiko calibers in de normale stand de kroon kort indrukt en helemaal indrukt om resp datum en dag/datum te verzetten, trek je de kroon naar de 3e positie, verspringt de dag en schiet deze terug naar de 2e positie.
Ah, yup dat is 'm. Werkt vlekkeloos
Geinig dit. Online helpdesk.
Zo zie je maar weer. Eind goed al goed O ja en een heel mooi horloge zeg.
Zeldzaam mooi, Jeroen
Mooi deze, blauw en cyrillisch opschrift. Maar blijf het toch jammer vinden dat ze niet een normalere kast met lugs hebben.
Nou, een ronde kastvorm is vrij normaal hoor
Het design is natuurlijk een teken van die tijd (jaren 80) en hoewel 43 mm in diameter draagt ie juist door het ontbreken van lugs een stuk kleiner en eigenlijk best hedendaags