Ha dat is dus toch de moeite waard geweest. Leuk horloge hoor
Die linker is fraai hoor Bas
Zeer fraai exemplaar deze Okeah Bas. Heel andere look dan die nieuwere uitvoering die ik heb. Jammer genoeg worden die vintage Okeah’s haast onbetaalbaar.
De prijs is the least of your worries…
Probeer maar eens een goed exemplaar te vinden!
Ebay is de beste mogelijkheid en koopjes bestaan niet…
Dag en datum klikken op hun plek rond 00:00 uur.
Horloge loopt keurig op tijd. Weet iemand waarom ik geen rotor geluid kan waarnemen terwijl er automatic op de voorkant staat?
De kroon is ook klein, niet een kroon van een handopwinder voor mijn gevoel.
Ha ha. Ik hoor het ook nooit. Mijn oude Raketa tikte duidelijk. Dus ik hoor nog wel.
Nog een vraag over geluid.
Het lijkt mij juist slecht als je een rotor wel (duidelijk) kunt horen. Dan lopen de lagertjes niet echt lekker lijkt mij. Ook die rotor hoor ik niet bij bijv. Vostok.
In 1 geval kwam dat omdat hij vast zat. Maar dat ontdek je dan snel genoeg.
Mooi! Blauw vermoedelijk.
Leuk ding! Ja blauw verwacht ik.
Worden, na lange tijd, vaak grijsachtig bruin of bruinachtig grijs.
Ook zo’n geval verwacht ik. Wel mooi verkleurd.
FRAAAAAAAAAAI!
Hij was ooit sunburst blauw
Ik ben er heel bij mee , dial is puntgaaf , geen spoor van blauw en geen craquele .
Mooi kleurtje hoor
En jawel, in goede orde aangekomen! Heeft wel een tijdje bij de doane gelegen maar daar had ik al rekening mee gehouden.
Horloge is in goede staat, paar lichte krasjes op de plexi en wat normale gebruikssporen op de kast. In tegenstelling tot wat ik heel vaak tegenkom bij dit model is deze bezel is maar heel licht afgesleten (want verchroomd). Uurwerk vind zeer soepel op en tot nu toe houdt ie goed de tijd maar ik laat 'm t.z.t. wel van een beurtje voorzien. Bandje is nieuw maar te lang dus daar gooi ik straks even een andere op.
Dus ik ben een blij ei en ik mag weer meedoen want na verkoop van de Sturmanski en Poljot had ik geen Rus meer
Dus @sq100 @slls @Omega_73 @Koppie en anderen; eind goed, al goed
Mooie aanwinst en een meevaller dat hij toch de juiste Raketa heeft afgestuurd
Wat een tof horloge!
Leuk man! Prachtig die cyrillische namen!