Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Deze ben ik erg blij mee, in 9 dagen vanuit Oekraïne naar hier (wacht nog op een aankoop van 9 Sept uit Rusland :cry: )

De Slava Amphibian, voor mij een van de 4 Sovjet grails. De Vostok 300m Amphibian, de Raketa Amphibian en de Poljot Amphibian vormen samen met deze het voor mij ultieme duikers kwartet.

Van de vier genoemde komt deze het minst vaak voorbij en zijn de prijzen aardig gestegen. Het is geen NOS exemplaar, maar gezien de prijs denk ik dat deze met wat aandacht een prima exemplaar wordt. Ik stoor me nu het meest aan de vernieuwde lume van de secondewijzer :grinning:

22 likes

Deze vandaag maar weer eens om, zo’n lekker dragend horloge. Loopt netjes op tijd en de power reserve indicator klopt ook nog eens erg goed.

Is overigens op het net heel weinig over te vinden, maar dat mag de pret niet drukken. Uurwerk is de RP3641, met 35 juwelen, kleine seconde, power reserve indicator en datum indicatie op 3 uur positie. Mocht iemand weten wat de hersteller van dit uurwerk is, dan hoor ik dit graag.

10 likes

De Agat Zlatoust. :fist:

16 likes

Lekker subtiel klokkie :smile:

1 like

Zakhorloge voor aan de pols :muscle: :sunglasses:

1 like

inderdaad, een horloge wat je aanschaft bij een lokale winkel, zijn ook verzonden via luchtvaart of met een containerschip dat gaat ook door een x ray scanner ,daarom het is een fabel een winkel demagnetiseert niet, de dames die er werken hebben er nog nooit van gehoord.

1 like

Heb jij heule kleine polsen? Of is dat ding echt overmatig groot ?
(Wordt ik heel hebberig van :))

Mooie vondst , snel geleverd !

1 like

Valt mee, 17.5cm.

Maar de Agat is 49mm hè :laughing:

ik zit er niet mee

Overmatig groot :grin: Deze is 49mm geloof ik, maar het kan nog groter; sommige modellen zijn 60mm…

:slightly_smiling_face:

12 likes

Mooie vangst :+1: deze zie je idd niet vaak.

1 like

Zijn toch wel wel heel mooie horloges! Mooi in balans. :+1:

De 2e en laatste 3133 voor de Buran Poljot van @vinwat, die ik voor hem heb geserviced, loopt nu ook naar behoren. Eindelijk de donor binnengekregen, zodat de kapotte onderdelen van deze vervangen konden worden.

13 likes

Ziet er mooi schoon en strak uit!

2 likes

Yes, Vrijdag

15 likes

Het is gewoon goed om de wereld te laten meegenieten van een mooie Raket. Een beetje zoals kameraad Kim :stuck_out_tongue_winking_eye:

15 likes

Tsja, ik dacht inderdaad hoe zeg ik nu iets positiefs over een uurwerk. Wat ik overigens wel meen. Ik vind het een prachtig, die glanzende tandwieltjes! :wink:

2 likes

Op de backcase staat een kaart van Antarctica, met een kruisje waar het pool onderzoek station Vostok is geplaatst. Leuk weetje.

Vostok friday it is!

14 likes

Vandaag weer love from Russia.

11 likes