De Sovjet kosmonaut Antoli Berezovoy heeft de Poljot tijdens de soyuz t-5 Ruimtemissie aan boord van de salyut 7 gedragen. Opvallend genoeg had mij een model met een Engelse wijzerplaat.
Googel maar op netgrafik.ch. Mooie site van een enthousiaste verzamelaar. Het ruimtevaart gedeelte staat onder “articles” meen ik. Prachtige fotoos in “collection”.
Gevaarlijk, die Russische horloges! Zo heb je er geen, en zo heb je er drie…
2 Slava’s onderweg en nu ook nog een Vostok…
Klopt! Dat stadium ben ik gepasseerd. Moet maar eens wat verkopen.
Waar is die foto genomen ?
India dacht ik.
Voorlopig heb ik maar 2x Амфибия amphibia’s , Luna dude is in de maak
Kleine vraag: Hoe lang is de originele rubberen band van een Vostok Amphibia? In verband met mijn stevige polsen… Misschien moet ik een nieuw bandje bestellen
Er zijn verschillende banden. Is het een recente Amphibia? De banden zijn voor grote Russen gemaakt. Het eerste gaatje zit denk ik op 17.5-18cm. Dus ik denk dat je geen band hoeft te bestellen, tenzij er ergens Grizzlybeer DNA in je bloedlijn terecht is gekomen.
Ja, een recente Amphibia, uit 2019.
Als het bij 18,5cm begint, dan zal het wel goed komen. Maar met polsomvang 21cm zit ik toch al aardig richting een Grizzlybeer De meeste standaard bandjes passen gewoon niet, of ze zitten ontzettend krap. Ik zal er wel aan moeten wennen, dat ik (meestal) geen “normale” bandjes om kan hebben…
Eens kijken of ik bij de Russen wat meer geluk heb…
Vandaag binnen gekomen, iets meer als een maandje moeten wachten. Afzender woonachtig in Oekraine. Wie kan mij meer info geven over dit horloge?
Het is een Rus.
Dat wist ik nog niet, heel erg bedankt voor de info Alles is welkom! (Bedoelde je vast als grap toch?)
Oude Poljot wekker denk ik .
Het heeft een alarm inderdaad, even kijken hoe hij het noemde.
Poljot International - Alarm-Watch ‘‘SIGNAL’’ . Cal. 2612.1 - Heren - 1970-1979. Bij nader inzien had ik gelijk deze informatie moeten geven… excuus!
Zoiets?