Ja maar dat krijg je natuurlijk ook als er een soort van hype op Russische horloges krijgt.
Wordt veel troep aangeboden als zijnde origineel en zeldzaam
Daarom is het ook mooi om hier de kennis en knowhow te vinden als je voor iets leuks wilt gaan en geholpen wordt door mede forumleden, die veel meer kennis hebben dan ondergetekende
Ik kijk ook naar al die verschillen en hoe dat te verklaren is , nou heb ik gemerkt dat heel veel geproduceerd is voor o.a. de Italiaanse markt en die wijken vaak net iets af .
Leuk voorbeeld van een blikken horloge doos voor de Italiaanse markt. Op de achterkant staat zoiets als dat de Russische marine man tijdens de oorlog van 1904, twee keer zoveel koste als de Japanse, vanwege het hogere alcohol gebruik.
Haha, Dank je Bert. Mijn Italiaans is wat roestig laatste tijd. Maar je ziet wel dat het leeft daar. Leuk! Wanneer je contacten hebt schijn je daar prachtige vintage horloges te kunnen scoren. Onder de Italianen heb je relatief meer echte liefhebbers dan in het thuisland, en die zijn er netjes op geweest.
Is er toevallig iemand in deze groep met affiniteit voor Vostokjes en de tijd, zin en gelegenheid om mijn dwarse Vostok eens te openen en een kijkje te kunnen werpen waarom ie gestopt is met zijn taak?
Laatst 2 dagen gedragen en geen enkel probleem. Nu alweer een week dat ie niets meer doet. Lijkt niet te reageren op het handmatig opwinden, na wat bewegen loopt hij 10 seconden of zomaar weer een dag door… frustrerend:) Het gaat om mijn favoriete exemplaar:
Oeh dat is veel te veel eer Yannick. Ik heb pas dit weekend onder coaching van @Climholland een simpel ETA werkje uit- en in elkaar te gezet. Daar moeten nog eerst wat vlieguren en mislukkingen bijkomen voordat ik dat enigzins goed zou kunnen.
Het model dat jij hebt is vanuit Rusland naar mij onderweg. Ik vind twee Sturmanskie’s wat veel, maar ik denk inderdaad toch dat ik hem nog even bewaar. Hij staat op marktplaats, maar er is ook nog geen goed bod langsgekomen.