Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Leuke verhalen hier. Ik mag hopen, dat mijn horloge uit Oekraïne zonder problemen aankomt.

Ik geef wel een seintje, als hij hier is…

11 likes

:+1:

Goedemorgen heren,

Kwam deze site tegen. Ik weet niet of jullie deze al kennen, maar beter dubbel dan helemaal niet :grimacing:

9 likes

Haha,

Zie dat het om dezelfde link gaat Jan. Verschillend artikel wat ik las

1 like

Zo die kan eindelijk na een lange zoektocht van mijn lijstje af :star_struck:. Ik heb alleen nog altijd geen idee wat die T markering op de achterkant betekent. Deze zie je alleen bij een Engelse wijzerplaat.

IMG_20201023_131230-640x480 (2)

IMG_20201023_131313-640x480 (2)

IMG_20201023_131721-640x480

8 likes

7 likes

Vandaag deze Rus die al op wintertijd staat :fist:

10 likes

Haha ja inderdaad! Al ligt deze al zeker 6 maand ongebruikt in de kast…

3 likes

Om de pols

15 likes

Vandaag ontvangen op A4 formaat .

9 likes

Om je te motiveren de laatste ook te sparen :wink:

Ben nog op zoek naar de zeldzame Raketa ‘big’ diver en de Vostok Compressor. Overigens is de Vostok 350 in het midden het meest zeldzaam. Een NVCH-30 Albatros zou ik er ook nog wel bij willen hebben om het trio compleet te maken. Uiteraard is er ook nog de super zeldzame Slava Sadko, maar deze vind ik persoonlijk heel lelijk.

11 likes

Dat is een mooi setje, maar meer dan deze 4 hoef ik niet per se. Mocht ik ooit een compressor voorbij zien komen dan zal ik wellicht toehappen.

Met de “swing lugs” modellen heb ik een beetje een haat/liefde verhouding. ze zijn verzamelwaardig en apart, maar ik vind dragen verschrikkelijk vanwege de vreemde bandaanzet en de beperkte keuzemogelijkheid van de band.

2 likes

9 likes

De letter T zou er waarschijnlijk ook door iemand in gezet kunnen zijn met een set slagletters maar ook weer niet aannemelijk ,omdat dan je deksel krom slaat

ik ben weer een rare of gekke vraag aan het stelen, dan hebben ze een horloge daar staat geen made op net als hier boven op de foto ,dan heb je een horloge made USSR of CCCP, wat moet ik mijn bij voorstellen ik weet wel wat CCCP of USSR is of hebben ze een overgangsperiode gehad

2 likes

Rare of gekke vragen bestaan hier niet Richard :wink:

Als je specifiek op dat type horloge doelt ( Desert Shield) dan blijken er meerdere versies cq uitvoeringen te bestaan. Heb een paar post hierboven een linkje geplaatst waarop de verschillende uitvoeringen te zien zijn (met dank aan Jan @Omega_73)

Ik neem aan dat dit voor veel meer Russische horloges geldt. Voor zover ik weet zien de horloges voor de export markt er meestal iets anders uit.
Er worden veel Russische horloges aangeboden als zijnde vintage en uniek, maar zijn vaak nieuwe en slechte kopieën.

3 likes

:green_heart:

10 likes

En ook dàt artikel is niet zaligmakend, er zijn meer en authentieke Desert Storm Vostoks

3 likes

Juist, ik heb recent het specifieke type bezel en de caseback in de gaten gehouden bij veilingen op Ebay, en wat blijkt, er komen opvallend veel KGB (maar ook andere) varianten voorbij in dezelfde configuratie.
Ergens wordt dit “series 1” veel verder opgeblazen dan dat het waarschijnlijk waard is.

Hier een voorbeeld.

7 likes

Ja dat achter deksel hoort eigelijk bij de desert shield. Ze hebben denk ik gewoon voorraden opgemaakt. Ze waren toch wel populair.

3 likes