Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Ha ha. Nu gaan we twijfelen natuurlijk. :wink:

Ik zou dan even kijken op de site van een erkende verkoper als Meranom. Zelfde horloge opzoeken en vergelijken. Voor een 1 of 2 tientjes verschil koop ik liever bij een goede handelaar.

Groot deel van de lol is voor mij dat het echt verzonden wordt uit Rusland. Met track en trace verhaal, (volg ik met maps) en Russische papieren, Russische postzegels. Prachtig!

5 likes

Mee eens!

2 likes

MO lijkt mij de afkorting voor. “Министерство обороны”. Of te wel ministerie van defensie. Заказ betekend bestellen. Dus de tekst staat voor “Besteld in opdracht van het ministerie van defensie van de cccp”. Of in opdracht van…
Dus hoort niet aan elkaar uiteraard.

Klopt dat heren deskundigen? :grin:

4 likes

Exact mijn gedachte :joy:

2 likes

Je moet ook de verzend kosten incalculeren lijkt mij. Weet niet of die 30 euro incl verzendkosten is.
Maar dan nog, koop ik liever in land van herkomst. :slightly_smiling_face:

1 like

Op Komandirskie.com zeker!

1 like

Nee hoor, bijvangst bij een ander horloge,

2 likes

Mooi ding! :+1:

Dit is toch een Cadet?

Ik heb er ook een.

34 mm. handwinder.
Loopt voor het tractortje dat het is verbluffend nauwkeurig.
Hele gave klokkies, je ziet ze niet vaak.

7 likes

Dat is inderdaad een heel scherpe prijs dan. Ik had bij Meranom altijd een sterk kwaliteits gevoel als meer waarde. Maar ja, mijn laatste 2 nieuwe horloges moesten allebei terug voor garantie. Dus dat gevoel is wel minder geworden. :wink:

Ze hebben inderdaad die klassieke komandirskie s voor rond 2375 roebel, 26 euro zegt de wisselkoers calculator. Boven de 2000 roebel gratis verzending met Russische post. Echt scherp! :grin: :+1:

En voor de lol ongeveer zelfde horloge bij Meranom berekend. Ca 2750 voor horloge en ca 708 voor verzenden. Is weer zo’n 39 euro.

2 likes

Nee Komandirski !

2 likes

да, совершенно верно!!

2 likes

Aan het beroerde bandje te zien is het een echte. :smile:
Maar laat Ali voor wat het is als je een Russisch horloge koopt.
Beetje de gun factor. Dimitri doet vaak zijn stinkende best het goed te doen voor zijn klanten.

4 likes

Спасибо, Дирк!

1 like

De 24 uurs die ik deze week draag. Nog met de bezel zoals op zaterdag. Handig met wisselen van tijd. Datum zet ik nooit goed.

8 likes

Sniper .

11 likes

Voor een echte hitman!

4 likes

Deze Vostok Amphibia 470 heb ik een paar dagen geleden hier laten zien. Overgenomen van een forumlid. Ben er erg blij mee. Heeft een omtrek zonder kroon van 38.8 mm. Ideaal voor mij.
Ik heb twee vragen. Heeft deze Vostok ook nog een zgn bijnaam? Zijn er vergelijkbare Vostok met een wat rustigere wijzerplaat?
Alvast bedankt voor de reacties.

5 likes

Ben wel benieuwd waar je dat aan kan zien. Nooit gedacht dat er Chinese Vostok replicas bestaan.

2 likes

zo ziet ie er van binnen uit met plastic pasring :frowning: Russisch of chinees plastic?

2 likes

Leuke vintage met mooie kast stijl!

Rustiger wijzerplaat? Een post terug, die sniper van Bert bijvoorbeeld? Die zie ik persoonlijk liever, inderdaad rustiger, of minder vol.

2 likes