Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Oei dat is niet goed :frowning: , helaas heb je een replica te pakken

Dat is effe minder, vond het wel een leuk ding

Ben echt een leek. Wat is een sniper dial?

1 like

Inderdaad zeg. Te triest voor woorden dat je met Vostok moet oppassen…

1 like

Scherpschutter/sniper

2 likes

Het meest opvallende is de te kleine kroon. Daarnaast de wijzers, de opdruk van het logo en de tekst die @jp1999 terecht aanhaalt.

Aan de achterkant zul je zien dat deze niet de bekende Vostok schroefring als afdichting heeft.

5 likes

Snap het nog niet. Waarom scherpschutter/sniper dial.

1 like

Het kruis op de wijzerplaat lijkt op wat je in een vizier van een geweer ziet. Vermoed dat de cijfer types er ook mee te maken hebben en ook dat pijl puntje op 12 uur. Dat geeft een militaire uitstraling.

3 likes

Het kruis wat op op dial staat lijkt op een crosshair/richtkijker

2 likes

Ha ha. Gelijk geschoten! :sunglasses:

2 likes

Juist. Mooie dial die sniper. Thanks.

3 likes

En heeft deze dial ook nog een (bij) naam?

6 likes

Ik heb hem ook , doet me denken aan camelion effect maar zal camouflage zijn denk ik .

1 like

Geen bijnaam voor zover ik weet. Bij een rustigere wijzerplaat moest ik aan deze denken. Ook in wit/groen beschikbaar.

6 likes

Ook mooi, die sniper spreekt mij meer aan. Iets meer pit.

2 likes

Dat klopt, een schroef deksel

1 like

Volgens mij is het een soort variant op een Roulette dial…

Maar een bijnaam? :thinking:

3 likes

Rien ne va plus. Zit wat in

1 like

Oijjoijoi, hiermee vergeleken lijkt het origineel Boctok kaliber van Zwitsers makelij. Voor jou misschien een teleurstelling (hopelijk heeft het je niet veel geld gekost) maar we zien hier niet heel vaak Chineese Boctok neppers dus is het goed hier aandacht aan te besteden. Zie je een “mooie” Boctok en je heb twijfels, leg het hier op tafel. Genoeg Russische experts die je willen adviseren.

6 likes

Dat zou ik niet doen.

1 like