Dirk de kroon lijkt me zo klein, de foto kan natuurlijk bedrog zijn. (maar inderdaad er wordt wat af gesjoemeld op verzamelgebieden in welke richtingen ook)
Nee hoor, het is ook ter lering en vermaak, heb een met wat andere horloges tegelijk gekocht en dan kan zoiets gebeuren, wist en verwachtte ook niet dat er vostok neppers bestonden dus hier worden misschien nog meer mensen wijzer van
Wat zou ik niet doen?
onder je voorwiel leggen.
Ik ook niet, spreek ook niets tegen en als het zo is dan gaat onder mijn voorwiel van m’n Scania
Ik denk, dat hij dat bedoelt. Wel een beetje zonde. Dan heb je er amper plezier van. Ik zou hem met een luchtbuks een genadeschot geven, dan heb je er tenminste nog iets plezier van gehad…
Snel uit zijn lijden verlossen, dat wel toch ?
Niet onnodig laten lijden. Dat is toch wel een van de eerste lessen, die je leert als jager. Niet dat ik een jager ben…
Maar eens goed pletten tussen je laadklep kan ook veel voldoening geven. Dat is me al eens per ongeluk gebeurd, horlogebandje was gescheurd, en ik had niet in de gaten, dat het tussen de klep en laadbak lag… Gelukkig geen heel duur horloge, dus erg veel pijn had ik er niet van (Hele 2 euro van de rommelmarkt… Ik was bijna failliet!). Ik heb er lekker om kunnen lachen, en me toen geen nieuw meer gekocht. Tot voor 5 maanden terug nooit meer iets omgehad…
Leg maar in een glas water
Goede ideeën zat als het er op aan komt
Het is een Chinees standaard uurwerk. Bizar dat men een budget Vostok probeert na te maken, maar ze maken er winst op. Een Chinees horloge met een dergelijk uurwerk kon je soms voor rond de $10 kopen als je die via AliExpress betrok. Ik heb er een paar van. Als ze daar al op verdienen…
Even een foto ter vergelijking:
Interessant en ongelooflijk inderdaad. Dit zijn toch beide Chinezen? Zou ook leuk zijn een orginele Vostok van dit type te laten zie ter vergelijking. Wie heeft er een?
Links is de ‘Vostok’ van @MiesZ.
(Even de tag aangepast i.v.m. meerdere ‘Miesjes’ en de verkeerde werd gebruikt.
Ja, is ook een Chinese replica toch?
Je ziet ook dat de Chinezen moeite hebben met het Cyrillisch schrift.
Het woord камней (stenen) is verkeerd geschreven, want daar mist een diakritisch teken op het laatste karakter, dat bovendien in spiegelbeeld staat!
De foutmarge bij de Sovjets in hun techniek en esthetiek was misschien wel iets ruimer dan bij de Jappen of de Zwitsers, maar de wijzerplaten zijn toch altijd erg netjes opgemaakt. Je zult bij een origineel exemplaar inderdaad MO en CCCP nooit aan elkaar geschreven zien.
Bij alle originele exemplaren die ik ken staat de tekst komandirskie bovendien direct onder de tank, in de bovenste helft van de wijzerplaat.
De detaillering van de tank wijkt ook af trouwens, maar dan moet je weten waar je naar moet kijken.
(Plus de andere aanwijzingen die zijn al genoemd: kroon, schoefdeksel, standaard Chinees uurwerk ).
Haha, laat dat vostok maar achterwege
Je blijft toch iedere keer weer leren hier op deze fijne Russische afdeling
Even wat moois ter compensatie. Heb zelf geen handwinder, dan maar even van Julian Kampmann geleend. Poljot24 website. Goede handelaar. Vostok precision class. Bekijk dat uurwerk maar eens ter vergelijking!
Dat is een plaatje, daar worden we weer vrolijk van👍
Eigenlijk best sympathiek van de Chinezen, dat ze er een uurwerk in proppen met 2 edelstenen méér dan op de dial staat!