Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Etsy heeft soms wel leuke modellen ertussen zitten :+1:

1 like

Heb even vraag dit horloge ken ik kopen voor 80 eur ,maar ik heb zo mijn bedenkingen op de wijzerplaat komt geen land van herkomst plaats ,de Caseback lijkt mij ook te moderne .Er is vast wel iemand die verstand van zaken heeft .(het eerste bericht is niet echt duidelijk waarschijnlijk foto plak fout)

1 like

Ik herken de foto’s van de Ebay verkoper. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn bedenkingen heb bij veel van wat hij verkoopt. Ondanks dat er echt ontzettend veel verschillende Vostok wijzerplaten bestaan, verdenk ik hem van het zelf fabriceren van platen.
In zijn listings staan bekende/bestaande ontwerpen en veel onbekend/bedenkelijk. Deze Tajikistan vind je in Google images enkel terug van zijn eigen hand.

Ik zou verder zoeken, tenzij het design je echt heel erg bevalt.

1 like

Bedankt voor advies ,nee ik wil echt .Ik heb een hekel aan namaak daarom wordt verzamelen ook niet leuk meer.

Wat was dan de reden dat je interesse had in deze Boctok? Voor dat geld koop je ook een nieuwe. Of werd je interesse gewekt door de wijzerplaat. Heb je iets met Tajikistan?

1 like

Komandirskie ter ere van de parachutisten.

10 likes

Hij plempt ook overal nieuwe wijzers op, zelfs op de vintage modellen. Ik heb ooit eens een post gemaakt op IG om het verschil tussen modellen domestic/export en de type wijzers te verduidelijken. Heb ze even aan elkaar geplakt. Alleen de tekst van nr 6 en 7 is omgewisseld.

6 likes

Het ging voor mij namelijk om de wijzerplaat ,als het niet echt is houdt het op dan wil ik het niet

2 likes

Nog even Julian zelf gevraagd.
Het zijn oude horloges uit zijn eigen collectie. Toendertijd nieuw gekocht met verschillende typen wijzers er op. Zou best kunnen. Tenslotte deed vostok hetzelfde soms. Kijk maar naar alle varianten van de desert shield. Soms maakten ze gewoon de voorraad op met wat ze hadden. Zeker tijdens die woelige jaren begin 90.

3 likes

Ja dus is hij zeldzaam omdat het niet klopt . :slightly_smiling_face:

2 likes

Klopt! :wink:

2 likes

Jan heel simpel , de indices hebben lume en de wijzers niet , lekker handig , andersom kan wel

2 likes

Zeker. Ik zou hem zelf ook niet kopen.

Maar of het zo ooit gegaan is? Ik was er niet bij. Kan me ook niet voorstellen dat van een nog heel mooi horloge de originele wijzers er af gehaald worden.

Dus het voordeel van de twijfel geef ik hem. Heb altijd goede horloges van hem gehad en prima service.

2 likes

Ja ik heb er 2 van hem , gaat het niet om , maar bij dit horloge denk ik , man had er normale wijzers opgezet , neem je klanten serieus .

2 likes

Ik ga dat horloge een tijdje volgen. Misschien zette mijn mailtje hem aan het denken. :grin:

2 likes

Hoop het , bij mij is toch beetje me broek afgezakt eerlijk gezegd .
Vat het kennelijk persoonlijk op :roll_eyes:

2 likes

Ja geloof het ook. Niet doen Bert. Het is zijn keuze. Maak er een fijn weekend van!

2 likes

Ja dat zou heel goed mogelijk zijn Jan. Je ziet/hoort het wel vaker. In woelige tijden doorgaan met wat je aan voorraad hebt of het nu mooi is of niet :grimacing:

Ik zie dat nog niet zo snel bij een gerenommeerd horloge merk gebeuren.

Het werd vroeger wel vaker gedaan en niet alleen bij horloges geloof ik

2 likes

Klopt het nu wel of niet :sweat_smile:

2 likes

Zeker Anno, bijvoorbeeld met auto’s. Chroom spiegels zijn op Vladimir! Zet er maar zwarte op Petrof.

1 like