Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Wow! die is mooi zeg!! :+1:

Kan jij hem voor me bestellen als je weer iets gaat kopen van deze site?

Of stuur me even een PMetje.

Zou een tijd kunnen duren, helaas. Mogelijk dat er andere mensen nog iets bij Komandirskie moeten bestellen?

Zie net dat ze daar ook best wel sexy Slava’s hebben ->

Wel een beetje aan de prijs.

5 likes

Zeker mooi én idd mooi aan de prijs.
In vergelijking met een Amphibia dan hè, alles is relatief natuurlijk.

1 like

Zo mooi dat ie achter tralies moet :blush:

11 likes

Cool! Was dat ding al weer vergeten. Je bent de eerste hier denk ik?

1 like

Mijn meest recente aanwinst. Hier zoek ik nog een mooie band voor.

7 likes

Zo, wat een mooie dresser!! En zo uit het doosje.
Staat de dagaanduiding er nou scheef in of komt het door de foto.
Is de kast verguld? Type? Waar heb je deze kunnen scoren?
Oef, dat zijn veel vragen maar als je er een sjieke bruine croc aanzet, … man, wat een beauty.

1 like

Je mist wat @Omega_73, je mist wat… en ik weet wèlk horloge :yum:

9 likes

11 likes

Mooie Bas!:ok_hand:

Ik geef het een jaar nog, en dan krijg ik een appje. :wink:

2 likes

Een NA, mijn eerste Sturmanski. Gisteren binnenkomen. Loopt niet en heeft een verschrikkelijk smerig bandje (waarom haal je die er niet af bij verkoop). Hoop dat de interne schade meevalt.

12 likes

De mooiste Neptune!

1 like

En geloof me… niet je laatste !

Is de blauwe kleine secondewijzer een tikje ontverfd?
Is het stof?
Of is het, zoals ik denk ik ooit had op eentje vermoedelijk schimmel? :slight_smile:

2 likes

Net met een loep gekeken en ik denk dat je gelijk hebt :scream:
Icm het bandje (waarvan ik geen fotos ga posten) ook de meest logische verklaring. Waarschijnlijk altijd warm en vochtig bewaard…

2 likes

even voorzichtig het glaasje losdraaien met een met tape omwikkelde waterpomtang en dan kun je met een blaasbalgje en penseeltje het weghalen!

2 likes

Goeie tip, ik wist niet dat het glas er op gedraaid zit. Het horloge loopt niet, dus hij gaat sowieso uit elkaar.

2 likes

nou ja gedraaid, het zit geklemd, dus los te halen, hetzij het er vanbinnen uitdrukken, maar die truc met de waterpomptang is wel handy!

1 like

De dagaanduiding staat een klein beetje scheef inderdaad, of hij schiet te ver door met verspringen? Of dat te verhelpen is weet ik niet. De kast is verguld. Het type weet ik niet, maar het uurwerk is vermoedelijk een Slava 2428, 26 камней.
Deze heb ik in Nederland gekocht, en het is in de jaren 80 met een Rus mee naar Nederland gekomen als souvenir. Zo nieuw in doos heb ik ze in Rusland nog niet gezien:)

1 like

Is een idee. Maar @lassale een beurt lijkt me ook nodig. Dan kan je toch uurwerk met wijzerplaat eruit halen zonder dat het glas eruit hoeft? Lijkt me wat griezelig of hij straks weer klemt. :thinking:

2 likes

Ik denk dat @BG1 dat als optie noemde, zodat je er dan direct bij kan, zonder het hele uurwerk uit de kast te halen. Maar inderdaad, uurwerk krijgt een service, dus het glas blijft er in.

2 likes