Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

11 likes

Mocht je waarde hechten aan originaliteit dan zou ik deze laten liggen, zo te zien is het een fantasie samenraapsel.

2 likes

Is een mooie hoor. Hoop dat je hem weer aan de praat krijgt

1 like

Je doelt toch niet op deze :grin:

9 likes

Zit hier iemand die een service kan doen bij een 3133 uurwerk :thinking:

10 likes

Toch niet bij jouw Okeah hoop ik Anno? Service voor de 3133 was ook mijn probleem. Weet niet of Nederlandse horlogemakers er zin in hebben. Dus opgestuurd naar Poljot24. 3 stuks. Prima gedaan voor schappelijke prijs. Alleen een tijdje weg. Nu, met de corona perikelen, zo’n 6 weken was mijn ervaring.

1 like

Nee man die loopt als een zonnetje. Is een ander die wss wel even een service beurtje kan hebben. Liep niet bij aankomst, maar nadat ik het klikdeksel eraf had gehaald en het uurwerk een klein zetje had gegeven, liep hij weer. Chrono’s werken niet lekker en ik krijg het deksel er niet meer op :scream:

2 likes

Misschien weet iemand hier nog een adres, anders opsturen naar Duitsland stel ik voor. Daar is de Okeah ook geweest.

2 likes

Ik weet wat Jan kwijt was en dat was incl onderdelen schappelijk! Poljot 24 dus.

2 likes

Een optie zou zo’n Ebay service koop zijn. Ik weet dat er op WUS een aantal leden gebruik van gemaakt hebben en bijzonder tevreden waren. Ik weet echter niet meer om welke verkoper op Ebay het ging.

Het is in ieder geval zoiets.

1 like

Dat doet me niet zo heel veel, maar waar maak je dat uit op?

1 like

7 likes

De wijzerplaat is nooit zo uit de fabriek gekomen, het is een door iemand geknutseld model gebaseerd op onderstaande Shturmanskie. De basis van dit horloge is een Pobeda, zie de overige links voor gelijkaardige frankens.

Frankens

4 likes

ik plaag mee :wink:

6 likes

En nu is het afgelopen. Okeah ban voor 1 maand! :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ik dacht laat ik eens een oud artikel van Geoff en mij van WUS plukken over de originele Sturmanskies. Even wat verbazing want WUS zit in een nieuw jasje zie ik (al heel lang niet meer wezen kijken), maar het artikel staat er nog op.

2 likes

Mooi artikel! Dat hacking mechanisme van de 15 jewel versie is een interessant detail! Lijkt me ook heel zinnig bij ruimtevaart missies.

1 like

Mooi om te lezen. Nu wil ik opeens ook een echte. Zet ik deze direct te koop zodra hij binnen is.

1 like

Een volledig originele met ook nog eens en mooie wijzerplaat. pfff dat wordt zoeken. Erg prijzig geworden. Een jaar of 5, 6 geleden nog met geluk voor 300 euro zeer mooie te vinden, nu als je al een mooie vindt zeker vele € meer.

Eigenlijk moet je de 17j versie hebben, dat is de versie die Gagarin om de pols heeft gehad en ik vind deze persoonlijk nog mooier ook. Groot nadeel is de radium lume. Dit horloge wil je niet al te vaak gebruiken.

Mijn tip is om een mooie Sportivnie te kopen. Kast en uurwerk met hacking is gelijk aan de Sturmanskie 17j behalve de wijzerplaat en wijzers en… geen radium (meestal). Die vind je ook nu nog voor rond de €60-80 in redelijk goede staat. Varianten met witte/creme en zwarte wijzerplaat.