Ook mooi, die kast. Ook vlak mineraalglas? Heb je ook de versie met de zwarte wijzerplaat?
Ik zit denk ik op het randje hier. De Aristo / аристо Hp8 uit 2010 ongeveer. Het Molnija 3603 loopwerk en de kast werden in Rusland geassembleerd en bij Aristo te Pforzheim gecontroleerd en afgesteld. Ik wilde een 45,5mm klatser proberen voordat ik een Planet Ocean aanschaf. Moet zeggen dat 46mm toch wel kan op mijn 17,5cm pols.
Leuk weetje. De Molnija 3603 is een kopie van de Cortébert 616 loopwerk, dat in de jaren 40 veelvuldig werd gebruik in Rolex (zak) horloges.
Wind prima op en tikt lekker zacht. Net hoorbaar.
Past prima in dit topic, lijkt me. Ik vind deze horloges erg fraai, zij het veel te groot voor mijn magere polsje.Soms kom ik wel eens weg met een groot horloge als de lug-to-lug afstand niet groot is.
P.S. urenwijzer al gefixt?
Viel mij ook op Pieter , geen idee eigenlijk …
Met 18/ 18,5cm ga ik tegenwoordig niet groter dan 42mm. Draagt comfortabeler en staat mooier naar mijn mening.
Wel als je van Discovery sivival programma’s houdt.
Helaas, nog niet gevonden. Deze komt uit een shop in Novosibirsk waar ik op vakantie was. Was een beetje een winkeldochter en mocht haar voor weinig meenemen.
Past perfect hier. Beetje een betaalbare versie van een Panerai. Erg fraai en zelf hou ik bijzonder veel van de Molnija kalibers. Die van mij maken best herrie hoor. Heerlijk zo’n wekker om je pols.
Op jullie advies de kroon wijzigt. En inderdaad, zeker een klein stukje subtieler. Laat het zo! Спасибо.
Nee geen idee Bert. Ik denk dat je er niet teveel achter moet zoeken. Zo’n rail index is mooi nauwkeurig af te lezen. Wel belangrijk gezien de historie van het horloge. Was ook wel gebruikelijk voor horloges uit die tijd meen ik. 50 er jaren.
Ben er nu ook achter waarom mijn klok niet is aangekomen. Oekraïense douane heeft hem tegengehouden omdat zij vonden dat het geen tafel klokje was maar een “technical device” en ze eisen hiervoor meer documenten. tjah misschien maar in twee delen verzenden ofzo
Warrig verhaal van die douane. Het was dus een klokje wat je gekocht had? Maar klokje of horloge wat zou het probleem zijn? Bang voor illegale apparaten?
Nouja ze hebben wel een beetje gelijk, het is oorspronkelijk een klok voor industriële/militaire doeleind.
Maar misschien weten zij wel meer over het “top secret device”
Aangezien er maar niets binnenkomt uit Rusland ben ik wat uit het blauwe gedeelte aan het shoppen.
Van @Thijs9F82 overgenomen. Vostok amphibia SE 720B35, 39mm, lugs 18mm, L2L 48mm. Op een tropic band. Sandwich dial en ZONDER datum.
Bezel draaide wel heel losjes door. Bezel losse, draad in model gevouwen. Het nu wel heel veel weerstand; komt wel goed na wat gebruik.
Leuke! Mooie bezel ook!
Nee wordt niet soepeler. Gewoon weer even eraf en fractie vlakker buigen die knikpunten.
Haha, thanks. Hij loopt al soepeler. Had hem nog niet een paar keer doorgedraaid
O dat zei je er niet bij.