Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Continuing the discussion from Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V.

Previous discussions:

2 likes

Die verkoper is wel bekend om zijn extreem hoge prijzen. Soms heeft hij ook hele speciale exemplaren.

3 likes

Mark @sq100 ik zocht het bouwjaar van Vostok Neptune , de vintage , weet jij dat ?
Kan er niks over vinden …begin 2000 ?
Er staat er 1 op chrono24 die verkoper dacht 80s .

2 likes

Als ik mij niet vergis bestaan er uit de jaren '80 wel Amphibia’s met een Neptune model kast, maar niet met de kenmerkende afwijkende wijzerplaat en achterkant. De klassieke Neptunes met de ondergaande zon wijzerplaat en “Neptune” achterkant worden meestal beschreven als beschikbaar sinds de late jaren '90 tot ergens rond 2004. Dat zou kloppen met mijn Neptune die geleverd is door de Duitse firma Quelle, gezien die rond 2009 gestopt zijn en al in 2006 omgevormd zijn van AG naar GmbH. De mijne is nog voorzien van een Quelle AG boekje.

5 likes

Wat @Oldheritage schrijft inderdaad, het kastmodel bestaat al even, maar de specifieke wijzerplaat is van eind '90 begin '00 waarschijnlijk.

Veel nieuwer dan dat sowieso niet, want ergens is Vostok begonnen met een ander type minutenwijzer, te herkennen aan de kortere lume strook.

7 likes

Kan ik me nu herinneren dat je dat al eens geschreven heb , was het even kwijt …

2 likes

Dank je Mark , helder :slightly_smiling_face:

2 likes

Ben zo vrij geweest de titel iets aan te passen naar “VI”. Leek me logischer. Geweldig hoe snel deze topics vol zijn!
Ga zo door mensen! :+1:

5 likes

de oude versie heeft idd langere lume.

2 likes

zo al weer deel 6 ,ik ben lid geworden bij deel 2 ,alleen deel 1 is nergens te vinden .

3 likes

Alweer deel 6?!! Mannen wat ouwehoeren we veel. Ga zo door.

4 likes

Heerlijk toch? 40 procent plaatjes van horloges en 60 procent ouwehoeren over van alles en nog wat.
Probeer dat maar eens in het R*lex only topic :sweat_smile:

5 likes

Jij toch niet Dirk! :wink:

5 likes

Zo is dat Anno!

3 likes

Een hele tijd terug waren er grote problemen met traagheid op het forum en hebben ze uit voorzorg een aantal grote (foto) topics verwijderd in de hoop dat het zou helpen. Helaas is deel 1 daarbij verloren gegaan.

4 likes

Klopt Richard. Bijzonder. :thinking:
(Zie het net, Mark weet de reden.)

3 likes

Volgens mij is dit een van de leukste (zo niet hét leukste) onderdeel van dit forum.

5 likes

ja hoor lekker ouwehoeren ,net als de dames bij de SRV kar in de jaren 60 & 70

2 likes

Mark vandaar dar sommige foto’s met een X zijn ,ik zal mijn foto’s kleiner maken

2 likes

Avondwissel naar de gouden Chronodirskie.

11 likes