Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Mooi hoor :ok_hand:

Precies hetzelfde zakhorloge is te zien op Netgrafik:
https://www.netgrafik.ch/tzars1.htm

3 likes

Thanks, ik ga het bekijken!

Klopt, er staat ook een stempel in. Het materiaal is ook nogal zacht.

Jemig, kwam je die toevallig tegen of wist je ervan? Lijkt een vrij afgelegen site?

Zeker. M’n vrouw trok het vandaag toevallig tevoorschijn. Eerder hebben we er niet veel aandacht aan besteed.
Ik heb het verhaal ook verkeerd begrepen, m’n schoonvader heeft het horloge zelf meegenomen. Dat zal halverwege de jaren 70 zijn geweest. Voor die tijd dus ook al een erg oud horloge, geen idee hoe hij eraan is gekomen. Begreep dat hij het heeft bekostigd met LP’s die hij vanaf hier meenam naar Rusland, dat was toen schijnbaar een dingetje.

Die andere is ook uit Rusland gekomen, had ik niet verwacht gezien het westerse merk. Kort naar gezocht, later verder. Dat horloge loopt ook, maar voelde bij het opwinden niet helemaal zeker, dus veel heb ik er niet aan gezeten. De bovenste dial (register??) is inderdaad een 30 minuten schaal, verdeeld in 3 minuten segmenten. Misschien weer n link naar die telefoon timingen van 3 minuten?? Geen idee. Het leek mij (als leek) bijzonder om 2 dials te hebben voor een horloge uit die periode.

Voor nu in elk geval erg bedankt allen voor de info! Ik kan er even mee vooruit. We doen er niets mee, in die zin dat we ze bewaren. Misschien maak ik binnenkort wat tijd om er goede foto’s van te maken!

3 likes

Vandaag de Slava day-date. Recent overgenomen via dit forum. Is echt een heel mooi exemplaar. Heeft een dagaanduiding in het Engels alleen werkt niet naar behoren. Heb hem nu een half etmaal om en loopt niet helemaal zuiver. Dus deze gaat binnenkort op de bank voor groot onderhoud.

13 likes

Mooi zo’n blauwe Dirk :+1:

3 likes

Och man, inderdaad was dat een dingetje. Met LP’s van de Stones en de Beatles kon je toen der tijd in de Sovjet Unie de wereld kopen. Muziek uit het westen kon je natuurlijk in de Melodia winkels niet vinden. Heb op verzoek eens een stapeltje Levi Strauss labels meegenomen, die werden vervolgens op de Russische spijkerbroeken genaaid. Gênant eigenlijk, ben er ook niet trots op!

6 likes

Net een beetje mijn kleur, heb jij al een liefhebber gevonden voor jou beige uitvoering?

2 likes


Vandaag deze kanjer om , pracht horloge .
Begin 90s ,
Fijne dag heren :slightly_smiling_face:

16 likes

Goeiemorgen, even cross posten, vandaag de zwarte Rus om!

11 likes

Zo ging het vroeger wel Dirk😬

Ja hoor. Is als projectje weggegaan

3 likes

Fijne dirskie vandaag uit de overgangsperiode. Nog steeds erg blij mee.

10 likes

Dit is zo’n fijn horloge, prachtig hoe exact de chrono schakelt. Ook weer eens leuk om smorgens je horloge op te winden. Geluk zit in kleine dingen denk ik wel eens. Daarom nog maar een dag om de pols. Mooie dag mensen!

12 likes

Deze website is redelijk goed bekend, de getoonde verzameling en informatie wordt door een aantal leden hier (waaronder ikzelf) als referentie gehanteerd.

Kortom, een erg goede website om Russische (zak-) horloges goed te bekijken :+1:

4 likes

Hier zijn verschillende variaties van, en dit is denk ik de simpelste:

7 likes

Een Zim waarvan ze de wijzerplaat “schoongepoetst” hebben? Hier zit een vleugje groen op normaliter toch?

2 likes

Groener als dit kan bijna niet.

6 likes

Nee, dat is de “Raketa” variant, ik bedoel de onderstaande :smiley:

De mijne is ook niet zo groen meer.

6 likes

Schoongepoetst of gewoon niet bedrukt, ik weet het niet.
Deze heb ik ook nog gevonden, allemaal hetzelfde model, maar met een andere wijzerplaat, en cijfers in plaats van de indices op mijn exemplaar:

5 likes

De eerste 2 lijken me fantasie of opnieuw opgemaakt. De onderste 2 zien er wel origineel uit.

4 likes

Vostok Amphibian Titan (the man in the bubble) 627 is a titanium case | eBay
Tjonge wat een prijs , ik heb er 3 met 627 kast … :slightly_smiling_face:
Daar komt nog b.t.w en inklaring bij …

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V (Deel 3).