Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Continuing the discussion from Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1).

Previous discussions:

2 likes

Heb ik net deel IV volgekletst. Kunnen hier weer door! :grin:

19 likes

Ik zou ook zeker voor een Omega gaan in plaats van een Rolex!!! :100:%

3 likes

Je bedoeld in plaats van een Rolex?

2 likes

Ff erbij gezet ter verduidelijking… :joy:

2 likes

Je hebt helemaal gelijk hoor. Een vintage Omega is kwa look and feel zeker een gewild horloge. Lastige vind ik wel dat je met dit soort horloges meer een belegging bezig bent dan met het horloge zelf. Om de waarde te behouden (of meer) kun je het jezelf ook bijna niet veroorloven zelf de schroevendraaier erin te steken. Het hele dossier van (gecertificeerd uitbestede) werkzaamheden moet chronologisch worden vastgelegd wil je op een later moment je investering willen verzilveren. Dat heb ik met de Russen wat minder. Daarmee kun je nog eens een gokje wagen en de reparaties/ onderhoud binnenkamers houden. Daarnaast genoeg beauty’s op de vintage markt zonder exorbitant budget.

5 likes

Precies hetgeen je hierboven beschrijft is de reden waarom ik nog geen Omega heb… Het moet wel leuk blijven, ik merk dat ik de zoektocht naar een goedkopere horloge leuker en “spannender” vindt… Daarbij ben je dan ook inderdaad niet zo bang voor een krasje of een deukje. Zelf open maken en het uurwerk eruit halen en misschien zelfs proberen te onderhouden (moet ik nog mee beginnen, heb al olie aangeschaft!).

5 likes

Vandaag de Amfibia weer eens om de pols. Het valt me op dat deze en de Europ hier eigenlijk nooit voorbij komen. Vindt men deze over het algemeen niet mooi? Of is het eigenlijk geen echte Vostok?
Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind het wel wat hebben.

12 likes

Echte Vostok! En smaak is ook een ding natuurlijk! :wink:

3 likes

Opmerkelijk dat Meranom het als Amphibia op de site zet terwijl deze volgens mij toch echt een Amfibia is :thinking:

3 likes

Kan uit ervaring zeggen dat het met vintage Omega’s anders is dan met collectie Russen. Ik begin echt niet zelf aan het onderhoud. En de drempel is hoger om er meerdere te kopen omdat ik voor elke Omega, een keer onderhoud moet laten doen, voor 150 tot 300 euro. Ik heb dan nog de relatief voordelige 60 ger jaren handwinder dresswatch uitvoeringen.

3 likes

Zo is het!

13 likes

Mee eens.

14 likes

13 likes

Begrijp me niet verkeerd… Ik wil echt graag een Omega! Maar ik vindt het nu gewoon te leuk om lekker rond te snuffelen en meerdere andere modellen te bezitten! Er komt echt wel een Omega! Het liefst ook een dresswatch, een mooie gouden😍! Welke heb jij?

2 likes

Zo mijn eerste corona vaccinatie is binnen. De Slava heeft het goed doorstaan. En ik ook :grimacing:

17 likes

Dat lijkt me een mooie reden om jezelf te trakteren op een nieuw horloge :joy:

6 likes

Nee, nu zijn we geen vrienden meer hoor! :wink:

Maar zonder gein ik heb al sinds 1981 iets met Omega gekregen, toen kon ik van mijn eerste geld een afgeprijsde Genève kopen. Verder geen hobby er mee. In 2012 begon ik het ineens op te pakken. Heb dus een Genève, 2 Seamasters, ( dresswatch uitvoering, niet de duiker) en een 300htz uitvoering van de Constellation en 2 chronostops. Erg trots op die laatsten. Maar ik laat ze hier niet zien. :grin:

7 likes

Opluchting zeker Anno?

Mijn vrouw en ik konden donderdag, omdat huisarts over had. Ik heb niks gemerkt, mijn vrouw een beetje koorts. Is vandaag al weer bijna helemaal ok.

Ik had de SE om, veel steun van gehad! :wink:

5 likes

Hahaha, ik doe geen oog dicht meer vanavond… :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

Jeetje! Das een mooie verzameling Jan! Mag je echt trots op zijn!

3 likes