Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Hahaha die hamer erbij :see_no_evil::sweat_smile:

4 likes

Ja geinig ding wel. Alleen band inkorten is bij sommige een crime😬

Zo en weer klaar :hugs:

9 likes

Top gedaan. Tof ding wel :v:t3:

2 likes

Ik begin al een idee te krijgen hoe de bijeenkomsten van jullie waren… :joy: Iedereen komt met in de ene hand een gereedschapskist en in de andere een krat bier aan op de bijeenkomsten! :joy::grin::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Geen bloed (wel zweet en tranen), knap werk :+1:

Ja dank je. Jaren geleden veel vaker met horloges geknutseld. Gewoon rustig blijven, veel geduld en veel foto’s maken. Weet je hoe die weer in elkaar moet :joy:

Staat niet in mijn woordenboek. Gecontroleerd uit elkaar halen klinkt wat minder erg :rofl: :rofl:

Ja geinig duikertje uit de jaren 70/80 leuk om te zien en nu helemaal omdat ie weer snaarstrak loopt :+1:

3 likes

Oh boy.

Zit weer eens aan mijn max likes :sleepy:

4 likes

Ziet er ruiger uit dan het was Huub. :wink:
Geen schakel beschadigd behalve die er uit moesten.

6 likes

Jammer dat het soms niet wat makkelijker kan. Het lukt meestal wel, maar je bezeerd jezelf als je niet oppast🤕
Er is voor deze aanzet ook weinig op de markt ben ik bang.

8 likes

Ik dacht al, waar blijven ze! :rofl:

1 like

Netjes! Schakel open buigen zeker?

1 like

Meer wrikken dan buigen Jan. :joy:

Je moet er eerst maar tussen zien te komen met een kleine dunne schroevendraaier en maar hopen dat je jezelf niet in de klauwen steek. Niet echt de meest handige manier. Standaard Rus heeft waarschijnlijk kleine boomstammetjes als polsen :joy: Of ik heb kleine :thinking:

3 likes

Ja Je bent snel zelf beschadigd.
Niet te snel willen heb ik geleerd. Eerst goed kijken hoe het gemaakt is.
Heb ook zo’n klein slijpschijfje. Een soort Dremel. Als een schakel helemaal weg mag slijp ik hem ook wel eens door. Dat is redelijk veilig. :slightly_smiling_face:

1 like

Ja dat is natuurlijk ook een optie. Heb zelf ook zo’n dremel, maar ik gebruik eigenlijk alleen maar handgereedschappen bij horloges. Ik heb dan meer controle over het “gevoel” , maar ja dat is bij mij zo.

2 likes

Avondwissel voor Flieger Friday.

6 likes

Heb dit 1vandaag ook even teruggekeken na een tip van een kennis. Leuk item alleen waren de Russen geen onderwerp van gesprek. :joy::joy:. Die vallen niet onder deze categorie. Betekent natuurlijk wel dat wij Vostok, Poljot, Raketa, Slava, ect redelijk veilig over straat kunnen lopen zonder een klap in je nek te krijgen. Leuke reactie van die kennis (die mij de tip gaf en kennis van zaken heeft) na de uitzending was: “ zooo, jij hebt je schapen al aardig op het droge”. :joy: :joy: Leuk te constateren dat een groot aantal mensen geen verschil zien in een Rolex, Patek en een Vostok en ze dus net zo mooi vinden. Lief toch??

4 likes

Wel een hele leuke daily beater Anno. Zorgeloze Quartz die er ook nog eens mooi uitziet. Ga je lang plezier van hebben. Goed gevonden.

Ik vindt een Rolex nou niet bepaald een mooie horloge eerlijk gezegd…

3 likes

Zo hoort het Dirk! Ik zie ook geen verschil. (Ik bedoel eigenlijk, heb zeker net zoveel plezier van een Vostok als een vintage Omega) . :+1:

3 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 2).