Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Die had Poljot24 wel nog wel een paar. Inmiddels niet meer. Mooie uurwerken!

2 likes

Niet exact dezelfde Jeroen.

1 like

Nee, ik zou de voorkeur geven aan dezelfde van @sq100

1 like

Ik ook.
Hoewel cyrillische namen ook wel wat hebben. :wink:

2 likes

Hebben ze ook :grin:

11 likes

Dank je wel voor het delen.
Van dit rijtje kende ik er wel een aantal maar zeker niet alles.
Super, waardevolle informatie waarmee we dit draadje voor iedereen nog interessanter kunnen maken. Dat is wat ik graag wilde bereiken. Want wat is niet leuker wereldwijd te snuisteren naar (Russische) horloges die je niet iedere dag tegenkomt. En als dan ook eens bereikbaar is??? Dank mannen!!

2 likes

Een Neptune van Vostok. Speciale editie!

2 likes

Vostok Neptune. Af en toe wordt er weer een batch geproduceerd en zijn ze nieuw te koop.

2 likes

Ik kan niet meer vinden van welke verkoper deze kwam. Volgens mij was het een Ebay verkoper die ik al lange tijd niet meer gezien heb. Was een complete set bezel met insert.

2 likes

Dank zij deze uit de hand gelopen hobby heb ik afgelopen jaren veel bijzondere mensen leren kennen. Van Rusland tot de VS. Zoals wel eens eerder gezegd gaat het mij om het verhaal. De meeste horloges draag ik niet. De ‘jacht’ naar het horloge is vaak het leukst. Raad iedereen aan om ook eens mee te lezen op het Russische forum. Daar leer je ontzettend veel!

1 like

En mocht iemand deze ooit ergens te koop zien staan… dan hoor ik het graag!

Voor mij de heilige graal en kroon op mijn polar collectie.

10 likes

Kan ik me voorstellen, ik vind "kaarten” op de wijzerplaat vaak erg leuk maar niet altijd elke uitvoering even geslaagd. Maar jij laat hier beauties zien :+1:t3:

1 like

Dank je voor het compliment. Ik heb er een aantal met ‘kaarten’ waarvan dit degene is die ik het meest draag.

14 likes

Strak, ik heb maar 1 horloge met een kaart maar dat is geen Rus maar een Mido

2 likes

Dat is een interessante ontwikkeling Bas. Die ga ik even volgen. Bedankt

1 like

Af en toe kan je mazzel hebben en wat leuks en origineels scoren, maar inderdaad wel goed opletten.

Herkenbaar, Heb veel vrienden in Rusland maar delen helaas niet in deze hobby. Sterker nog, verklaren mij voor gek dat ik geïnteresseerd ben in die “achterhaalde Russische troep” zoals zij dat benoemen. Tot nu toe heeft mijn opmerking:" prima, laat die Russische troep dan maar mijn kant opkomen" tot op heden weinig opgeleverd. Kan niet anders dan maar blijven hopen.

3 likes

Ha ha, dat was een handige insteek. Hopelijk komen ze nog los. :grin:

4 likes

Ik kan me voorstellen dat horloges als b.v die van KGB of iets dergelijks een Rus niet warmloopt :shushing_face:

2 likes

Hé die plaat komt me bekend voor! :smile:
Hier de uitvoering met wereldtijden. Betrouwbaar klokje hoor!
Welkom in deze rubriek!

10 likes