Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

het is een heel mooi klokje

2 likes

Heb zelf een keer een dames vostok gekocht , ik vond dat ze niet mocht ontbreken in mijn verzameling vrouw lief heeft het nu dragende.

4 likes

het horloge is Uniseks de band waarschijnlijk

1 like

Zelf gemaak @Mipnick ?
Dan hebben we een eigen Jurkski in het Russen gedeelte :wink:

3 likes

Helaas niet :sob:

2 likes

Ah jammer man :wink:

2 likes

12 likes

Jazeker, en net nieuwe kronen, dus hij kan er weer even tegen. Alleen nog even met het glaasje in de weer, hoewel dat op de foto erger lijkt dan in werkelijkheid.
Ik heb het horloge zeker 10 jaar dagelijks gedragen en het liep altijd prachtig op tijd. En nóg!

1 like

Weer eens onderweg naar Eindhoven :grin:
(Hij heeft zo te zien niet genoeg draagtijd gehad haha)

13 likes

14 likes

Copy paste:
@Klungelsmurf
Hey hoi,
Ik heb sinds een jaar een nieuwe amphibia 2416b 110903, dat eigenwijze ding heeft besloten het niet meer te doen. Hij loopt ff als ik 'm een zacht tikkie geef, 6 sec, 30 sec ,18uur.
Ik had gelezen dat er 1of ander tandwiel niet goed afgewerkt zou zijn bij dit type iig de nieuwe of dit klopt geen idee. Ik heb nog 2 andere vostok 's die heb ik ook al gedeeltelijk uit en in elkaar gezet met succes , een beetje vaardigheid heb ik wel erin, maar geen automatische wel een seiko 7s26a goed aan de praat geklungeld
Iemand een idee wat 't zou kunnen zijn waardoor m’n vostokkie niet loopt
Mvg klungel

14 likes

Al even op de timegrapher gehad? Vaak kun je dan al wat constateren waar het mis gaat. In jou situatie haal ik dan meestal even echappement los, beetje power op de veerton en dan checken of je uurwerk soepel loopt. Aan het einde van de veer hoort je uurwerk een kleine retourloop te hebben. Hiermee kun je in ieder geval uitsluiten dat het niet in het uurwerk zit en het echappement overblijft. Hou ons op de hoogte.

2 likes

Vandaag mijn meisje jarig. Verrassing!!!

16 likes

Leuk , gefeliciteerd , maak er een leuke avond van :tada:

Gefeliciteerd!:grin:

Van harte ! Mooi kado :+1::tada:

Dit is een mooi horloge , ik heb ooit ook zo’n soort model horloge gehad maar dan de kroon op vier uur .

1 like

gefeliciteerd, fijne avond beide

Gefeliciteerd!