Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

NII Chasprom speciaal gemaakt voor het ruimtevaart programma in de jaren '60. Zijn er in totaal 26 of 29 van gemaakt. Zijn twee exemplaren van bekend. Een in de jaren '90 geveild door Sotheby’s, de ander in een privé collectie in Moskou.

10 likes

Deze “kleurloze” Slava mag er anders ook wel zijn… Pas aangekomen uit Oekraïne…

12 likes

Even op gegoogeld. NII Chasprom was /is? een horologisch onderzoeksinstituut. Ze hebben zeer nauwkeurige uurwerken ontworpen en gecertificeerd begreep ik. Er zit nog steeds zo’n instituut in Moskou. Dezelfde?

En een rotating bezel ook nog!

Kijk, deze past dus in het mapje zeldzaam. Ongezien kopen als je die op de Rikketik ziet liggen. :joy:

1 like

was er dit jaar niet eentje geveild in London?

1 like

Een in de jaren '90 geveild door Sotheby’s
[/quote]

Klopt volgens @Dicer zijn verhaal :wink:

Ja is inderdaad hetzelfde instituut!

1 like

Zo is die ene in de jaren '90 in privé bezit wel in handen gekomen. Gekocht op een rommelmarkt!

Heb het nog even nagezocht en je hebt gelijk. Er is er onlangs één geveild bij Spink veilingen in Londen.

Er zijn er 2 geveild in de jaren '90. Zoals te zien op onderstaande foto. Dit is het horloge van de eigenaar van het horloge uit de privé collectie (goede vriend en verzamelaar) met de veiling catalogus van Sotheby’s.

Hetzelfde horloge om de pols van Yevgeny Khrunov

8 likes

16 likes

Is wel jou favoriete kast hé. :+1::+1:

3 likes

Ja, de 710 draagt gewoon fijn :ok_hand:

3 likes

Is net zo’n soort russische turtle😁

4 likes

ACmPSKa9Bt-7

9 likes

Desert Shield in een lekker zonnetje

12 likes

Deze nieuwe aanwinst moest ik meteen inleveren bij mijn vriendin. Ze vond de rozige wijzerplaat meer bij haar passen.

16 likes

Vandaar de band. :wink:

4 likes

Een vriendin/vrouw moet je nooit tegenspreken als jij je hobby wilt behouden :grimacing:

Ps

Ik geef ze wel gelijk hoor :wink:

5 likes

Het is ook een schatje,…de Boctok bedoel dan. :blush: :blush:

4 likes