Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III


Prima outdoor mattie

12 likes

Kan ie levenslang van genieten

3 likes

Ja, hij weet wel hoe last het is :smile:

3 likes

Lijkt het niet op. Het is gewoon een bijzonder grappig ontwerp met de open uurwijzer en de uren dan zichtbaar in het rondje. Vond hem in Houten letterlijk onderin de rommelbak, zonder enig teken van leven. Maar was gelijk onder de indruk van het ontwerp. Maar ja, voor €10,00 durfde ik de gok wel aan. Thuis een nieuwe energie knoop erin blijkt nu al een paar jaar een meedogenloos zuiver tijdmaatje te zijn.

3 likes

Leuke vondst! Zeker voor 10 euro!

3 likes

Tsja… als klein mannetje was ik een enorme ruimtevaartliefhebber dus deze mag niet ontbreken, het eerste horloge dat de ruimte in ging met dank aan een alerte @slls die hem op de baai spotte een èchte Shturmanskie “Gagarin” uit 1955, check dat prachtige uurwerk met côtes de Genève (zou daar een Russische term voor zijn?) en ja de schroefjes om het uurwerk vast te zitten zijn er ook.
En de wijzerplaar is supergaaf, de rode ster verbleekt maar dat mag, er zit nog wat restradium in een wijzer maar dat wordt opgelost!

22 likes

Hele mooie nog! :ok_hand:
Dit is de 15 jewels met seconden stop? Pracht vangst!

1 like

17 steens, secondenstop, juiste kroon :tada:

Foutttttttt

15 steens… 1953… met dank aan onderstaande post!

1 like
3 likes

Zeer fraaie wijzerplaat hoor. In deze conditie al weer jaren geleden zo gezien. Met dat typische “sparkel” effect. Op een foto zonder kunstlicht zie je dat niet zo sterk, nu wel.
Oh, en de originele secondenwijzer. Die van de pobeda zijn net iets korter.

3 likes

Leuk om je merk aan een crimineel te linken. Goed voor business :rofl:

3 likes

!
Me laatste aankopen dit jaar ? Box is nu vol 20 stuks
Beide NOS 1 met papieren .

8 likes

Mooie vangst Bas. Deze Gagarin oogt niet zo heel groot.

2 likes

10 likes

Een robuuste 33mm

2 likes


Lang geleden , een Poljot

14 likes

Bijna nostalgie Bert. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ja , zat helemaal in Vostok modus :wink:

2 likes

Ik denk dat de verhouding Vostok, Poljot, Raketa en anderen zoals Slava. Ongeveer 5,3,2 is. In dit forum.

2 likes

Ja denk ik ook Jan :+1:

2 likes