Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Een mooi vak, met doorgroei mogelijkheden! :wink:

3 likes

Voor alle verzamelaars… er staat nog een verdraaid betaalbaar icoon te koop! :innocent:

9 likes

:+1:

8 likes

:+1:

9 likes

Zoldervondst, gekregen van familielid (mijn vrouw is afkomstig uit Letland) in oorspronkelijke verpakking gevonden, slava handopwinder. Bandje niet origineel
Iemand een idee van welk jaar deze zou zijn? Is in elk geval made in ussr :slightly_smiling_face:

14 likes

Leuk ding maar ik ben helaas geen kenner op dit vlak

1 like

Misschien weet DirkT het …

1 like

Morgen een @ voor DirkT zetten dan reageerd hij wel , nu beetje laat :roll_eyes:

2 likes

Behalve dat Chaika nog steeds bestaat, en tegenwoordig een chique damesmerk is, weet ik er niet zoveel van - behalve dat het uit Uglich komt, een slaperig dorpje aan de Wolga. En dat heeft wel een van de beste verhalen van Rusland! Het is namelijk de plek waar de jongste zoon van Ivan de Verschrikkelijke naar verbannen werd. Totdat die opeens, nog maar 10 jaren jong, dood gevonden werd: zijn keel was doorgesneden. Iedereen wist natuurlijk dat dit in opdracht was van Boris Godunov, de oud-adviseur van Ivan en officieuze nieuwe tsaar. Maar nu komt het bijzondere: het officiële staatsonderzoek wees uit dat het een zelfmoord was. Wat een KGB-praktijken, in n.b. 1591!

Om het hele verhaal nog wat absurder te maken: de bel die de noodklok luidde nadat de jonge Dmitri (zoon van Ivan) dood gevonden werd, werd ook gestraft. Hij had natuurlijk nooit moeten verklikken. De ‘tong’ van de bel werd uitgesneden, en de bel zelf werd naar Siberië verbannen.

Tegenwoordig is Uglich trouwens een heel leuk plaatsje, ik heb er goede herinneringen aan.

8 likes

Van voor 1990/1991 namelijk “cccp” . Aan de stijl te zien, jaren 70. Mijn inschatting. Leuk ding.

2 likes


Mig 29

16 likes

16 likes

En contrast! :wink:

10 likes

Hi Jerre,
Mooie strakke uitvoering dresswatch. Zeer waarschijnlijk een 21 jewels 2414 kaliber uit ongeveer 1980. Hadden meestal een 47 uur power reserve door de dubbele veerton. Best uniek ontwerp ondanks dat er veel van zijn gemaakt.

9 likes

Ohhh zie aan je nickname dat je waarschijnlijk zelf ook van ongeveer bouwjaar 1980 bent. Heb je wellicht een exemplaar van je eigen lichting. Gaaf!

2 likes

Haha, goed verhaal. Die KGB is ook niets veranderd.
Russen zijn hier zo wie zo goed in. De architect van de Vasilius kathedraal, dat geweldige gebouw aan de rand van het Rode plein, is na de oplevering ook de ogen uitgestoken om te voorkomen dat hij geen tweede keer zo’n prachtig statuut zou bouwen.

2 likes

russische degelijkheid :slight_smile:
40 jaar op zolder gelegen, maar loopt ongelooflijk accuraat!
Bedankt voor de info :wink:

2 likes

inderdaad, klopt :slight_smile:

1 like

13 likes


Vostok Civilian
Ik verwacht een pakket uit Frankrijk maar :

Het afleveradres is onvolledig en wij kunnen uw pakket niet bij u afleveren. We zijn op zoek naar aanvullende informatie om de juiste levering van uw pakket te garanderen. U contact opnemen met onze klantenservice om de nodige supplementen mee te nemen.

De verkoper aan de lijn gehad en hij heeft PostNL gebeld , het lijkt nu opgelost te zijn .
Ik heb hem gevraagd naar ze paypal omdat hij nu extra kosten heeft gemaakt , maar hij moest lachen en vond het sportief , maar wou geen geld aannemen , toffe gast !

11 likes