Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Nou ja zeg, wat is dit…een burmanskie? :joy:

3 likes

Scherp Mark :joy:

Het is momenteel een Burmanskie. Kast van deze Sturmanskie ziet er nogal gehavend uit en het deksel wil er niet meer op klikken. Zoek dus nog iemand die dit eventueel voor mij kan fiksen.

Tijdelijk het hele uurwerk maar in een Buran kast gelepeld :wink:

2 likes

Of een rechthoekige Sturmanskie kast kopen met schroef deksel? Deze had toch die wat afgeronde vorm? Is maar een idee. :slightly_smiling_face:

1 like

Ja correct :+1:t2:

Oh wist niet dat je die kast los kon kopen :thinking:

Linkje :joy:

1 like

Of is het een Sturan?

2 likes

Memento Mori

11 likes

:joy::joy:

1 like

20200703_131652_001_1_1

12 likes

Cool :sunglasses:
Ik heb zoveel van dit soort horloges in m’n handen gehad op de rikketik , maar die zijn over het algemeen in echt in zo’n slechte staat.
Deze ziet er nog wel netjes uit moet ik zeggen :+1:
Is de led in het “echt” ook nog een beetje leesbaar?

1 like

Ja de led is aardig fel en goed leesbaar, het enige probleem voor oa foto’s is dat bij het drukken van de knop de led binnen 1 seconde weer uitgaat.
De kasten zijn verchroomd en relatief gevoelig voor krasjes en verwering, icm het feit dat ze al lang niet meer geproduceerd worden maakt dat er weinig nette exemplaren overblijven.

3 likes

Jaja… eindelijk :hugs: (8 mei besteld)

5 likes

Wie helpt me?

Ik ben op zoek naar een automatisch Vostok Amphibia uurwerkje met datumfunctie voor een leuk prijsje.

Gevalletje van “when modding goes wrong” :joy:

1 like

Wat is er dan misgegaan? Zo snel zijn ze niet totall loss.

2 likes

Als ik hem opwind draait de secondewijzer 100x in 1 seconde. Maar naar een horlogemaker brengen gaat me meer kosten dan een nieuw uurwerk.

1 like

Klinkt als een kapot anker of ankerrad.
Er zitten hier een aantal Vostok sleutelaars op het forum, die je misschien kunnen helpen met dit probleempje. Helaas heb ik mijn Vostok onderdelen laatst weggedaan.

1 like

Inderdaad zijn er vostok sleutelaars hier. @vouwfietser heb ik hoog in het vaandel. Geen idee of hij tijd heeft. Anders compleet nieuw bij Meranom? Kost ook geen vermogen. :slightly_smiling_face:

1 like

8 likes

9 likes

Is er iemand die deze Strela met wit/zilveren dial, wil ruilen tegen een met donkere dial :wink:

8 likes

Anno toch! :hushed:

Gewoon een zwarte er bij kopen! Liefst die met 3 subdials. Zeldzaam!

1 like