Danki
Vanuit technisch oogpunt doen Boctok 24xx calibers minstens 270 tot 300 graden dial up en ongeveer tussen de 240 en 260 graden dial down. Dit alleen met een perfect geolied uurwerk, nieuwe mainspring en een verse balansveer.
Echter, bij de meeste Boctok calibers zie je nog wel eens main springs die beter verdienen (stroef) en niet al te beste balansveer. Zelf hou ik altijd het volgende aan: alles rond de 270 graden up/down en 240 graden zijwaarts ben ik blij mee. Als er geen beat errors zijn. In jou geval is dial up een beetje mager en scettert dail down best veel. Zou toch even de balans eruit halen, misschien toch vuil, droog of beschadiging aan het ankerrad.
Ja, dat snap ik wel. Sterkte!
Mooi voor in je verzameling, waar heb je die gevonden? Ebay, Etsy?
Gevonden op Ebay, voor een te mooi om waar te zijn prijs eigenlijk.
Mooie staat !
Mooi ding Mark,
Je zegt het alsof je bang bent een miskoop gedaan te hebben
Soms kun je geluk hebben en wat moois scoren voor niet al teveel geld
Ah nee, dat niet hoor Anno. Ik kreeg bij het opvragen van de verzendkosten een net bericht van de verkoper en kon gewoon met Paypal betalen, dus dat gevoel heb ik zeker niet.
Je ziet deze dolphins echter niet zoveel voorbijkomen en meestal is het dan voor een prijs die fors hoger ligt dan een “normale” versie.
Ik zie er niks raars aan. Mooi ding hoor! Soms heb je gewoon geluk zoals Anno zegt.
Grappig dat die ook Amphibia op de plaat hebben staan. Is het ook een schroef kroon en 200m waterdruk bestendig?
Het is een automaat zonder schroefkroon. De kroon is verchroomd en meestal weggesleten, bij mijn normale kun je dat goed zien.
De verkoper had het horloge netjes vanuit alle hoeken gefotografeerd inclusief binnenkant.
Ik hou van die kastvorm. Goed in verhouding en fraaie zwarte bezel. De kroon is mooi scherp inderdaad.
Ik vind ze ook mooi, al komt deze in z’n geheel een beetje gedrongen over door de grote zwarte bezel tov het totale formaat. Ik zal binnenkort eens proberen de 4 duikers langs elkaar te zetten met profielfoto’s, Poljot-Raketa-Slava-Vostok.
Wow! Wat een plaatje!
Deze ken ik wel. Ik dacht dat altijd dat dit een Poljot Diver was, tenminste ben ik ze zo wel tegengekomen. Zagen er alleen niet zo fraai uit als deze. Heb ik trouwens weer iets om te zoeken
Mooie zeldzame vangst