Geen idee, hij is al een aantal keer onderweg geweest met de post, dus in theorie zou het horloge best ergens een harde tik gehad kunnen hebben.
Ja omdat hij veel heen en weer gaat wordt de kans groter. Maar ja, ze zijn oer betrouwbaar maar heb er ook een paar gehad met zoiets geheimzinnigs. Wijzers lopen goed vrij?
Precies, wilde ik ook vragen. Lopen de wijzers inderdaad goed vrij?
Anders even op de timegrapher leggen ter controle.
In het uiterste geval open maken en uurwerk uit de kast, echappement wegnemen en kijken of het gangwerk goed loopt.
Zoiets zou het best kunnen zijn. 12 uur en weer 12 uur.
Ja de wijzers zijn vrij en lijken niet direct een oorzaak. Het gebeurt ook niet precies om 12, maar ergens rond 12.
Ok. Dan verder zoeken, aan de time grapher zoals Dirk adviseerd?
Helaas op de 17track website ook niet, hopelijk volgende week wel
Ik vraag het hier even omdat ik meer kans maak dan in het gezocht forum (waar ik ook al een post heb gezet)
Iemand een werkende movement liggen voor een amphibia? Liefst automaat maar mag manueel. Mijn kroon is er vandaag uitgevallen en na onderzoekt blijkt heel de opwindmechanisme beschadigd door een vorige eigenaar.
Leuk horloge op zich. Is zeker een nieuw uurwerk waard!
Eerst maar een nachtje over slapen Mark!
Vind dat altijd lastige verzoekjes. Natuurlijk heb ik een paar Boctok calibers liggen alleen ben ik daar, gezien het aantal nog niet uitgevoerde projecten waar ik s’nachts nog van droom, best zuinig op ben. Uurwerken zijn gelukkig eenvoudig te bestellen bij komandirski of meranom. Je moet alleen geen haast hebben, zeker niet in deze tijd. Misschien voor hier een pleidooi te lanceren als iemand van hier iets besteld dit even te roepen. Snap dat je geen zin hebt de porto te willen betalen als je alleen maar een Винт крепления циферблата Восток 24** калибра voor 20 roebel nodig hebt. In dat geval zou het dan mooi uit Rusland in dezelfde envelop kunnen meeliften.
Tijdje Onlangs via Etsy een mooie groene Cornavin шайба (Russisch voor ijshockey puk), ook wel UFO genoemd, kunnen aankopen. Was al een tijdje op zoek naar dit uitzonderlijke model. Je zult wel denken, Cornavin is dat Russisch dan? Het antwoord daarop is ja en nee. Cornavin is een Zwitsers merk, (vernoemd naar het treinstation Cornavin) in de jaren 50 opgericht in Genève door Max Finger en Adolphe Müller. Ergens tussen 1960 en 1970 zocht Cornavin uurwerken voor hun horloges en kwamen bijzonder genoeg uit bij Raketa-Petrodvorets. Even zijn de calibers van Raketa naar Hong-kong verstuurd om samen met de wijzerplaten uit Taiwan aldaar te worden geassembleerd. Dit duurde echter niet lang en al snel werd de gehele productie overgeheveveld naar de Sovjet-Unie. Aanvankelijk was de Cornavin UFO uitsluitend bedoeld voor de export maar inmiddels weten we ook dat deze horloges door Raketa onder hun eigen naam op de Sovjet markt zijn verschenen. Wijzerplaten werden uitgegeven in veel verschillende kleuren en uitvoeringen wat het verzamelen tot een verslaving kan lijden. Zeg niet dat ik je niet hebt gewaarschuwd. De fraaie wijzers worden aangedreven door de Raketa 2609HA. Kenners zullen mij met deze opmerking direct afschieten omdat dit volledig in tegenspraak is tot hetgeen op de wijzerplaat staat. En verdomd, dat klopt. 17-juwels Raketa caliber (
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Raketa_2609_HA) hoort inderdaad niet bij een 2609HA (19 juwels) maar bij een oudere 2609. (http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Raketa_2609).
Hoe het kan? Geen idee, of Raketa is wat minder kritisch geweest bij de keuze van de serie wijzerplaten of er is in de loop der tijd een ander, recenter HA-tje in gegaan. Natuurlijk ben ik er super blij mee maar stiekem kijk ik al naar de andere kleurtjes.
Wijzerplaat omhoog op de eerste foto, wijzerplaat omlaag op de tweede. Veel “sneeuw” en een redelijk lage amplitude, niet?
Staat het toestel wel goed ingesteld ? Hou me ten goede weet hier niks van , vroeg het me af …
Most common lift angles of movements are between 48 and 54 degrees. If you don’t know the exact lift angle of your watch, we suggest giving the default lift angle of 52 degrees. This will give you a very good approximation of the balance wheel’s amplitude.
Brand - Calibre / Lift angle
Chaika - 13xx / 46°
Luch — 18xx / 46°
Luch — 22xx / 49°
Poljot - 2612 / 49°
Poljot - 2609 / 51°
Poljot - 2614 / 51°
Poljot - 3017 / 48°
Poljot - 3133 / 51°
Raketa - 26xx / 42°
Slava – 16xx / 49°
Slava – 24xx / 49°
Slava – 5498 / 47°
Vostok - 24xx / 42°
Zarja – 15xx / 43.33°
Zarja – 16xx / 44.3°
Zarja – 20xx / 44.3°
Raketa 26xx = 42°
Poljot 26xx = 49° to 51° (you can measure all of them at 50°, the error is so small as to be negligible)
Poljot 3133 = 51°
Slava 24xx = 49°
Yup, staat ingesteld op 42, L.A in het plaatje.
Ok
Hallo vraagje ik ben sinds kort in het bezit van een Vostok 120811 model zonder … datum aanwijzing …zijn er evt ook meer modellen zonder datum , en is daar evt een database van oid .dank alvast
…Vooraf opgemaakte tekst
Kijk deze webwinkel eens door. Soort van agentschap van de fabriek. Staan er al heel veel op.