Waarschijnlijk ook hier te bestellen. Of dat beter is dan bij Julian? Geen idee? Zal ook wel goed komen.
Ps ik lees nu dat je zegt “beide 42mm versies” . Dat is dus een wat meer op de huidige mode van… “groot” … afgestemde uitgave.
Die van 33 mm is veel meer een authentieke her uitgave. Als ik er een zou kopen dan bij voorkeur een orginele vintage of anders de best lijkende heruitgave. Maar dat is persoonlijk uiteraard.
Kameraden ik moet iets bekennen.
Ik heb Poljot de luxe modellen altijd heel mooi gevonden.
Maar er wordt zoveel mee gerommeld met dat model dat ik altijd bij twijfel de aankoop heb uitgesteld.
Tot afgelopen weekend en er een zag en eigenlijk direct dacht, hop niet teveel twijfelen gewoon op die aankoop knop rammen.
Maar nu heb ik de foto’s nader bekeken en volgens mij klopt er weinig van
Dan het uurwerk : Volgens mij niet van een Poljot Deluxe maar met de stamp van “Minsk Watch Factory” dus dat is dan denk ik het uurwerk van de Luch variant?
De kast durf ik weinig over te zeggen, maar daar heb ik ook weinig vertrouwen in
Wat denken jullie?
Voor de duidelijkheid heb hem dus al besteld en heb het onderzoek na aanschaf pas gedaan
Maar goed , we gaan het zien verwacht hem toch pas binnen te krijgen ergens in januari.
Sorry, ik weet eigenlijk vrijwel niets van deze modellen, maar zou je willen adviseren op WUS te vragen of Schnurp een bericht te sturen.
Het enige wat ik van de deluxe heb meegekregen is dat er inderdaad ontzettend veel redials van zijn.
Ja dat is volgens mij ook het “probleem”.
De uurwerken zijn in principe allemaal 2209, alleen o.a. te herkennen aan de stempel zijn ze wel afkomstig van andere merken
Want die stempel die daar zichtbaar is : “First Moscow watch factory” is wel eentje die voorkomt bij Poljot. I.t.t. de Minsk Watch Factory uit mijn aankoop
En nu is de vraag, paste Poljot orgineel die uurwerken met het zelfde ontwerp van verschillende fabrikanten toe, of is iemand aan het samenstellen geweest. Volgens mij werd er wel vaker creatief gefabriceerd maar ben hier geen kenner.
Na wat leeswerk vrees ik dat de 2e optie van toepassing is. Kan nog steeds een mooi en fijn horloge zijn natuurlijk.
Ik heb nog wel een originele Blauwe Sturmanskie Chrono en een Sturmanskie Air Force Chrono te koop heb je lekker een origineel met een Poljot 3134 handopwinder chrono
Deze De Luxe Ug20 is van mij. Beauty dress 35 mm met een 2209. Rete authentiek. Waarom? Omdat ik hem heb gekregen van een dierbare die hem destijds nieuw in de winkel heeft gekocht. Exact moment kan hij zich niet meer herinneren, mede omdat het bonnetje samen met doosje een dag na aankoop in de stortkoker van de flat aan de улица железнодорожная Новосибирск is beland. Zo ging dat in die tijd.
Mooi verhaal Dirk! Dus de spoorwegstraat van Novosibirsk. Zuid Siberië, aan de rivier de Ob. De derde grootste stad van Rusland! Aan de Trans Siberische spoorlijn.
Is er iemand op het forum die een Vostok kan servicen (qua onderdelen op voorraad etc)? Mijn amphibia loopt niet goed meer en klinkt ook niet meer 100% want er rammelt iets… binnenin
Tips mogen wel in een pb, dank!