Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Mooie dresser hoor :ok_hand:

1 like

te koop…??

Had deze zien passeren, mooie foto :ok_hand:

1 like

Dat klopt. Ik stop helemaal met Russen.

1 like

Nee. Heb me er zelf aan gewaagd. Wel een beetje valsgespeeld: gewoon nieuw binnenwerk in gestoken. Het is een binnenwerk van 2020, wijzers en wijzerplaat zijn einde ‘80 (?) en kast ook.

Het oude binnenwerk kreeg een bevriend persoon die horlogemaker gevolgd heeft.

Morgen mag ie mee naar het werk!

2 likes

Ik heb ergens online gelezen dat er een horloge fabriek in Samara stond in die tijd. Alles wat daar vandaag kwam kreeg dat dus op de wijzerplaat.

EDIT:

Zim heeft er dus ook iets mee te maken. Leuk linkje, onderaan doorklikken naar een Russische site met foto’s van wat ooit de fabriek is geweest :nerd_face:

3 likes

Interessant! Zim bouwde zelfs naaimachines, allerlei andere zaken, auto onderdelen, let op @BG1 hier komt de Lada connectie. :wink:
En zelfs gebouwen (speciale afdeling), trams etc. Gigantisch bedrijf geweest. Dank voor delen.

3 likes

Maar waarom dan?

Op het Russische gedeelte lees ik dat, tijdens de Tweede Wereldoorlog, de katyusha raketwerpers uit dezelfde fabriek kwamen rollen :crazy_face:
Iets met “diversify your portfolio” :joy:

4 likes

Ik ben de interesse kwijt geraakt.
Ik had een doos vol en heb enkele nog onderweg.
Het enigste wat ik nog doe / deed is modden en foto’s voor insta maken.
Maar dragen gebeurd al een tijd niet meer.

1 like

Typisch Zim kan ik nu zeggen. :wink:

1 like

5 likes

:grin::+1:

Ik zou ook een foto van achter zijde maken Herman. Mooi gegraveerd deksel zo te zien bij Meranom. Al die details bepalen samen het totaal plaatje van dit mooie zeldzame horloge. :ok_hand:

1 like

Sterker nog ik had die foto al maar vergeten te uploaden.
Ik heb duidelijk met mijn pet naar de advertentie gegooid :unamused:

Dat lijken veel mensen helaas niet te begrijpen die denken dat het een normale Amphibian is. En volgens mij is mijn prijs heel erg netjes.
€350 is minder dan de helft van wat ze op Ebay vragen.

1 like

Ik vind het niet raar om die prijs te vragen. Hij is als nieuw zo te zien. Alle box en papers er bij. Je komt er heel moeilijk nog aan. Meranom vroeg, in 2018, 370 euro meen ik. Komt verzenden bij.
Daarna vliegt prijs omhoog door schaarste. Zo werkt dat. Lager bieden staat iedereen vrij. Succes!

1 like

9 likes

9 likes

10 likes

Mooi he, wat hebben ze die sterretjes veel gebruikt in diverse varianten.

1 like