Oproep voor het leger?
Vrij vertaald:
Jongens jullie weten hoe je moet beschermen.
Jouw tijd?
Geen idee hoor, maar ben wel nieuwsgierig.
Bij nader inzien, die bloemen erbij, misschien eerder een oproep voor natuurbescherming?
Haha
Het is een kinderboek over een jongen die altijd te laat is voor school. Hij verzint allemaal smoesjes en zegt dat zijn biologische klok kapot is.
Verhaaltje gaat over hoe hij leert dat alles in de wereld een ritme en discipline heeft. Planten bloeien op gezette tijden, vogels beginnen met zingen op gezette tijden, de wisseling van de jaargetijden, etc.
Op de foto staat:
“Jongens, weten jullie al hoe je zuinig moet omgaan met je tijd?”
De boodschap die ik er in ieder geval uit haal (en hopelijk mijn zoontje ook) is dat structuur, discipline en een productive indeling van je tijd een goed idee is
Sorry voor de off topic
Oh wauw…die clean bezel is echt gaaf. Niet toevallig nog eentje liggen ergens?
Nee helaas.
Vintage clean bezel.
Deze gekocht vanuit spanje, was voor een spotprijsje te koopt (20 euro), de bezel was wel gehavend dus die verving ik. (ik zoek wel nog een nieuwe vostok bezel ervoor.)
Na een ultrasoon badje en wat polywatch ziet hij er super uit.
Handopwinder amphibia met een zeldzamere duikboot wijzerplaat (eentje die ik nog niet vaak tegenkwam), ik ben een complete sucker voor een duikboot op een wijzerplaat.
Iemand nog een bezel die hij wegdoet? en iemand die weet ongeveer welke leeftijd deze zou kunnen hebben?
Deze bezel past er naar mij inziens prima bij. Of hij echt model correct is betwijfel ik. Maar een moderne aftermarket bezel gaat het horloge geen eer aan doen.
Er zou zoiets op moeten, maar die zijn wellicht lastig los te vinden.
Anders de verwijderde bezel ontdoen van de chroomlaag?
Ik heb de originele bezel, die opzich ok is alleen is alle verf eruit. Misschien een project om hem van nieuw verf te voorzien.
Heb ook al gedacht aan de chroomlaag eraf te doen maar wil dan een andere stijl bezel (die zoals op een scubadude)
@Herman-Jr bezel die er nu opzit is van mijn vostok kommandirskie met de duikboot op.
is dit een originele denk je?
Ik ben niet echt een vintage kenner. Er zitten hier een paar mannen die daar veel meer over weten,
Die duikboot is volledig origineel
Volgens het boek van Juri Levenberg, is deze (nieuwere uitvoering van deze) dial geproduceerd sinds 1992. Hij staat in het boek met een soort 100 type kast. De bezel heeft een lume pip zoals op de Desert Shield van mij met dezelfde leeftijd. Hier onder op de foto.
De oudere versie van de duikboot dial uit de 80 er jaren heeft een enkel lume puntje op 12 uur. En de cijcers zijn grafisch dunner zo te zien.
Op de achterkant begint de serial met 96, ik dacht dus dat hij wss 1996 is. Al heb ik ondertussen gelezen dat vostok serials zo goed als niets betekenen.