Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Ik ben nog steeds aan het genieten van deze oranje rakker. Fijne vrijdag :grimacing:

12 likes

Mijn inzending voor vandaag😉

12 likes

Voute Vostok vrijdag,…

15 likes

Ooit voor een appel en een ei ergens overgenomen. Iemand die toevallig een idee heeft om wat voor type / periode het gaat? :slight_smile:

10 likes

13 likes

12 likes

Je zou er het geld maar voor over hebben. Zo mooi vind ik hem ook weer niet afgewerkt, opvallend is die wel. :slight_smile:

2 likes

Van voor 1991, want “ussr”. Stijl is 70/80 er jaren? Voor export van wegen Engelse tekst. Dus ik gok op tachtiger jaren.

2 likes

Wel bijzonder! Maar voor 1400 - 1500 euro?

1 like

Gekocht hier op HF :smiley:
Oude bekende Poljot Typhoon, nieuwe onbekende pols :laughing:

9 likes

Jaren 80

1 like

Kleine update gekregen. Loopwerk is inmiddels schoongemaakt, en ligt klaar om weer in elkaar gezet te worden. Service man lijkt gebruikt te maken van een Elma(-achtige) schoonmaakmachine, is toch een slagje beter als een ultrasonic van de LIDL.

Voorlopig dus nog altijd tevreden. Nu nog even afwachten of hij echt Mobius olie’s en vetten gebruikt, maar ik vermoed van wel.

Best wel slikken als je een foto krijgt waar een geliefd horloge helemaal uit elkaar ligt.

En ik zie dat de “nieuwe hacking arm” al klaar ligt om te monteren:\

4 likes

Ziet er toch redelijk vertrouwenwekkend uit? Lekker in de wasmachine, zo hoort dat op z’n tijd.
Mooi werk toch? Man, wat kun je hiermee altijd heerlijk je hoofd leegmaken, pure ontspanning.

5 likes

Ik heb er ook een goed gevoel bij.

Zover de service man kon zien had deze nog nooit een service gehad vanaf de dag dat het de fabriek uitvloog, en was verder ook weinig gedragen. En zie nu de balanswiel weer lekker glimmen …

Alleen nog even afwachten hoe de lume vervanging er uit gaat zien, dat gebeurd door een ander persoon. Waarschijnlijk komt daar volgende week meer zicht op. Maar ik geloof dat dat ook met smaak gaat gebeuren als ik eerder werk van de lume man zo zie:

6 likes

De balanssteentjes nog op hun plek tijdens de schoonmaak? Verder ziet het er mooi uit.
Op zich wel te begrijpen. De borgveertjes zijn niet los te krijgen en ze breken snel.
Mainspring in de trommel laten zitten en zo schoonmaken is minder geslaagd.

4 likes

Ik zie dat hij het netjes doet en mooi documenteert! Prima hoor!

2 likes

Kom ik waarschijnlijk na het weekend achter, loopwerk wordt dit weekend weer in elkaar gefröbeld. Daarna is het de bedoeling dat ik de timegraph resultaten ga krijgen. Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat hij weet waar hij mee bezig is voor de rest.

Ben in ieder geval blij dat de nieuwe hacking arm bij iemand te koop was die ook een, naar mijn gevoel tot nu toe, goede service kan geven. De hacking arm was de reden dat ik het horloge niet richting Duitsland gestuurd heb.

1 like

Denk jij dat de Poolse horlogemakers van Kampmann dat niet goed zouden doen? Twijfel daar zelf ook over. Die van mij moet ook een keer service hebben.

2 likes

Ik durf echt geen oordeel te geven over de service van de Poolse horlogemaker van Kampmann, heb erg veel gezocht naar goede adressen om een 3133 of 31659 te laten servicen, ben geen rare verhalen tegengekomen over Kampmann.

De man die ik gebruik had gewoon het beste aanbod voor mijn situatie, hacking arm op voorraad, een nieuw (ik geloof NOS) glas uit de periode en het type horloge. Geloof dat er in de 31659 een glas hoort met iets van een extra randje, erg moeilijk om daar informatie over te vinden, ieder draadje wat ik tegenkwam op het internet had daar andere verhalen over.

En prijs was ook prima te doen voor me, weet niet wat Kampmann vraagt.

Enige negatieve wat ik tot nu toe heb meegemaakt is de afgebroken lume, en dat is tijdens het versturen met de post gebeurd.

3 likes

Het gekke is dat een 3133 voor veel (serieuze amateur) horlogemakers niet eens moeilijk is te servicen. Nou ja, op het afstellen van de chronograaf na dan, want dat is soms een gepriegel. Het probleem is dat je niet aan nieuwe onderdelen kunt komen. In oost europa zijn er ongetwijfeld nog wel horlogemakers die het een en ander aan onderdelen hebben, maar wij kunnen hooguit wat losse dure onderdelen op de baai scoren of een donor kopen. Daarom ben ik enige tijd geleden dan ook maar gestopt met het servicen van de 3133. Wel veel lol aan gehad, maar ja, toen kocht je ze nog tussen de €50 en €100. Een Okeah voor €200 vond ik destijds al duur.

6 likes