Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

Bedankt! Ik heb er 3 gewone 3133 laten servicen tot nu toe. Goed gedaan volgens mij. Ca 70 euro per stuk. Erg voordelig dus.

Hans @slls hielp mij nog wel even een uurwerk in andere, mooiere, kast te doen. Dat leek mij te complex om ook nog uit te leggen.

Misschien gaat mij veel zeldzamer hacking uitvoering er ook wel heen. Wacht ook jouw ervaring af.

1 like

Ja dat was leuk toen jij dat nog zelf deed Hans! Ik begon helaas net pas een beetje vintage 3133 te verzamelen toen jij er mee ging stoppen. Gelukkig kun je ons nog prima van advies dienen met al je kennis!

2 likes

De man die ik gebruik is iets duurder voor alleen een service. Komen de verzendkosten, kosten onderdelen nog bovenop, maar ik vond het een eerlijke prijs. Weet niet of de Poolse horlogemaker je ook op de hoogte houdt met foto’s? Dat is voor mij dan wel weer een beetje extra waard.

1 like

Nee dat niet. En kan me voorstellen dat het meerwaarde heeft. Ben zeker geïnteresseerd naar eind resultaat!

3 likes

Ik volg dit ook vanaf de eerste dag , heel interessant een horlogemaker met contacten o.a voor onderdelen en lume correctie .

4 likes

Exact zo een had ik Herman. :wink:

1 like

Dat is toch helemaal niet veel geld? Allemachtig, neem aan dat dit niet allemaal mogelijk is in een uurtje. Dat betalen we bij de autogarage per uur!

1 like

Russische (poolse) prijzen Dirk! Verbaasde mij ook. Juist omdat Julian met zijn horloges niet super goedkoop is.

1 like

Daarom lijkt dit een positieve ontwikkeling , Julian is als ik het goed begrijp tussen persoon prima maar rechtstreeks contact met de horlogemaker zelf is beter lijkt me .

1 like

Julian melde bij een eerste vraag van mij dat de prijzen lagen in de range van 45,- tot 125,- euro incl verzenden. Afhankelijk van wat gedaan moet worden en of er extra onderdelen nodig zijn. Mijn ervaring past daar netjes binnen. Maar rechtstreeks contact met de horlogemaker zou nog mooier zijn.

2 likes

Dat denk ik ook niet.

2 likes

Het is ook niet het geld , dit zijn hele schappelijke prijzen waardoor het leuk blijft om met deze hobby bezig te zijn , het is betaalbaar .

3 likes

Ik had als leidraad de prijs van service voor een chrono horloge in Nederland genomen, ligt gemiddeld ergens rond de 500 euro, prijs wordt dan meestal gegeven als exclusief onderdelen.

De prijsopgave die ik kreeg was dan ook een welkome verassing voor me. Ongeveer de prijs van een luxer (sandwich dial) Vostok SE horloge als ik de onderdelen helemaal en de verzendkosten half meereken (heb voor de duurste verzendoptie gekozen, had niet echt gehoeven).

Had al rond de 600 euro weggelegd voor de service, heb als het goed gaat dus nog een leuk budget over om eens rond te kijken naar een nieuw horloge (maar kan ook iets heel anders op het oog krijgen) voor in mijn collectie.

3 likes

Dat verloopt uitstekend kan ik uit mijn ervaring zeggen.

1 like

Nou dat ziet er al goed uit hoor. Mooi dat er foto’s tussentijds gestuurd worden. Is net dat beetje extra.

Ja dat dacht ik ook.

Ik had laatst een linkje hier geplaatst van een handelaar op Ebay die voorlopig nog genoeg onderdelen heeft voor in ieder geval de 3133. Ik heb hier toen 2 cases gekocht voor Sturmanske en de Buran.
Uhrenbauer

Geen geld toch?

4 likes

Dat is lekker , rechtstreeks :ok_hand:

1 like

Ben wel eens benieuwd naar en ook die van Jan @Omega_73 :wink:
Trouwens van elk lid wel die een fraaie collectie Russen heeft.

3 likes

Ik ook :innocent:

2 likes

Morgen uurtje trilbak, schoonmaken, polijsten en tikkie bezel bijwerken met behoud van patina

Dat paardje zal vast van een Rus met humor zijn

4 likes

Er is nog een blauwe Sturmanski onderweg
IMG-20200812-WA0006

En ik heb de gok maar genomen om deze ook aan te schaffen. Kon er verder weinig over vinden, maar kon ook geen hele rare dingen zien op dit horloge. Was gelukkig niet heel duur, dus als het een samenraapsel is, vindt ik hem nog steeds mooi :sweat_smile: Wel met 3133

3 likes