Die blauwe heb ik ook , heel mooi horloge !
Niet heel erg indrukwekkend. Ik wil zoveel als mogelijk variatie in uurwerk typen, kast en wijzerplaten. En het moet een horloge zijn wat ik ook daadwerkelijk ga dragen, anders hoort het niet thuis in mijn verzameling. En heb een zeer grote voorkeur voor RVS kasten, maakt voor mij de markt van Russen dus een stuk kleiner.
Mijn gemodde Vostoks:
Mijn nieuw aangeschafte Vostoks:
En dan de iets meer “vintage” Russen zijn deze en dan de Sturmanskie 31659 die de service krijgt:
Mag van mezelf geen Vostoks meer kopen als volgend horloge, maar Slava komt met hele leuke nieuwe horloges zo af en toe.
Heb ik ook hoor. Ga niet eentje kopen die in de box blijft
Bij mij staat de Sturmanskie op 1, dan komt mijn SE 710 kast (moet je in het echt zien om de subtiele dingen te zien die hem bijzonder maken) en dan op 3 mijn greeny die je er uit vind springen.
Horloge wat ik het meest draag is echter de GMT 650 kast. Erg goede daily beater, loopt misschien een paar seconden per dag voor of achter. doe hem om en weet zeker dat hij een paar weken later nog altijd goed op tijd staat.
Heb heel veel verschillende horloges gehad van vele merken en met vele verschillende uurwerken.
Sinds ik Poljot Sturmanski/Buran horloges heb, valt het mij op dat de 3133 en 31659 uurwerkjes aardig nauwkeurig lopen hoor en dan te bedenken dat de meesten enkele decennia oud zijn.
Ja eens , ik heb alleen 3133 horloges , vind het overzichtelijk maar als ik in de wereld van Wostok stap dan moet ik me dus ook verdiepen in de materie , dat word teveel voor dit baasje
Uhrenbauer verkoopt gebruikte onderdelen. Waarschijnlijk sloop uurwerkjes opkopen en dan los verkopen. Tel alle onderdelen van een 3133 eens bij elkaar op en tel uit je winst.
Ja dat is de handel natuurlijk, maar er is nog wel aan te komen in geval van nood
Ik had mij hier eigenlijk nog nooit in verdiept, geen idee welke jij precies bedoelt maar ik ben eens aan het neuzen geweest.
Zitten toch zeker wel gave modellen tussen zeg
Deze moderne “TV”
Nou, mag wel zeggen dat je een hele mooie collectie hebt, daarbij ook oog voor details en het inzicht hebben onderdelen bij elkaar te vinden wat past. Dat is nog best lastig weet ik uit ervaring. Maar het mooie van Boctok is dat, gezien de prijzen, je nog wel eens een slippertje kan maken. Heb je financieel gezien niet direct herrie in de tent. Dat maakt het toch een mooie hobby.
Overigens weinig echte ervaringen te vinden, hier wel een paar verwijzingen naar ervaringen, maar die lijken niet bijster positief…
http://forum.watch.ru/showpost.php?p=5414472&postcount=14
Die sprong er bij mij ook uit in positieve zin, maar kon niet helemaal opmaken wat voor coating er is gebruikt en dat is dan toch wel nadelig
Ik ben ook nog bezig om meer info te vinden. Weet eigenlijk alleen dat er Slava 2427 uurwerken inzitten.
En ze zijn redelijk aan de prijs …
Jep, en dat is bijvoorbeeld bij moderne Raketa’s ook zo maar daar lijkt de kwaliteit ook nog wel echt op hoog niveau, hier bij Slava ben ik nog niet helemaal overtuigd
https://slava.su/en/7620000-2427-300-kollekcionnye-watches-slava-model-televizor?nocache=1
Op de productpagina zelf is wel het een en ander te vinden.
Mineraal glas met saphire coating , ook zoiets vreemds
Nooit geweten dat Juri Levenberg op Ebay zat met een hele winkel vol horloges
Zijn volgens mij bijna allemaal nieuw.