Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel III

De nieuwe aanwinst! Stond al een behoorlijk tijdje op de verlanglijst…

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/e/f/d/efd4e1820681aa8ec8a7ef87d7e239417119dde9.jpg

8 likes

Leuk! Bijzonder horloge. Zag ik er niet net zo een paar dagen geleden? :thinking:

3 likes

Heel toevallig wel :wink:

4 likes

zeker, het blijft ook een mooie horloge.

2 likes

Ik heb ondertussen begrepen dat onderstaand ontwerp definitief is. Wat een gewauwel in die email van de ontwerper over Fibonacci.

7 likes

Heb een like gegeven voor de moeite voor het ontwerp … zie mijzelf het ding nog steeds niet gaan dragen.

2 likes

Ik ben er zelf ook nog niet uit, het eerste ontwerp viel in z’n geheel in de smaak bij mij, het huidige ontwerp spreekt me slechts gedeeltelijk aan.
We zullen zien wat de prijs wordt, kan de reservering altijd nog opgeven.

1 like

Blijft natuurlijk een leuk verzamelobject.

Wat mij lichtelijk aansprak in vorige ontwerpen was de invulling van de maan in de seconden subdial, snap niet zo goed dat daar van afgezien wordt (mogelijk lastig te drukken?).

Vind de gekozen wijzers niet erg aantrekkelijk, moeten dat geblauwde wijzers zijn of worden ze in deze two-tone kleuren geschilderd?

In mijn smaak is het nu meer een “kinds” horloge dan een “speels” horloge geworden. Maar dat is natuurlijk alleen mijn smaak.

2 likes

Bij de konijnen af :grin:

2 likes

Ja jammer, dat was een erg mooi en orgineel detail. Leuk voor de verzamelaar dit horloge, maar ik laat hem even voorbij gaan.

1 like

Waar vind ik die?

1 like

2 likes

Beetje gezocht inderdaad. Je kunt ook gewoon zeggen we maken er 1000 van. Of een getal gebaseerd op de ruimtevaart. Dat heeft meer een relatie. :grin:

1 like

Het project wordt steeds minder “limited”. Eerst een oplage van 385, vervolgens naar 680 en inmiddels is het plan (ik ga er vanuit dat het doorgaat) om het te verhogen naar 987…
Tot welke oplage zou je nog kunnen spreken van “Limited”?

3 likes

Loopt lekker bij jou zeker. Of is het gewoon om ongeveer 1 uur de boel verzetten :thinking:

1 like

Dat kunnen ze je bij Seiko vast wel vertellen :see_no_evil:

1 like

Ja bizar, ik heb na een dag ofzo paar keer rond de data wissel op en neer gedraaid met de tijd. En pats hij loopt weer door. Lucky me.

1 like

In het begin leek het veel belovend maar meer en meer vond ik er niets aan. Veel gespam via fb en mail + telkens hogere oplages…
Dus vandaag mij uitgeschreven, nr 169 is terug vrij :laughing:

Vandaag terug van een servicebeurt van onze Vouwfietser. Horloge loopt nu op 3sec per dag.
Erg blij mee👍
Dank Andre!

14 likes

Het uurwerk en de bezel van mijn 170 GMT toch maar over gezet in een andere kast.
Moor hoor zo’n 170 maar oh wat een lompe bonk staal om de pols.

8 likes