Herkenbaar.
Ik heb hetzelfde met mijn neptune. Mooi ding maar heb er ook geen klik mee. Persoonlijk heeft mijn 170 case met sandwitch dial de meeste aantrekkingskracht.
Before:
After:
In 4 dagen in huis via Soviet Market voor 82 euro inc. verzenden. Deze vostok heb ik meteen mat gemaakt inc. de bezel op basis van een youtube video, een regelrechte (first time) gok maar pakt goed uit!! De stalen band die erbij zat vond ik echt waardeloos! In vergelijking met de Chinese Pagani Design bijvoorbeeld is dit een lichtgewicht pisbakken band. Gelukkig wilde ik de stalen band toch aanpassen naar iets anders.
Verder dacht ik dat ik dat het horloge kapot was bij aankomst maar de kroon hoort zo los te zitten, even wennen dus!
Leuke eerste Amphibia! Klassieke dial. Veel plezier er mee. Ja die kroon is geinig he? Speciale constructie zodat klap tegen de kroon niet direct doorgegeven wordt aan het uurwerk.
Heeft jouw originele band nu rechte eindes en geen losse endlinks?
Ja apart. Deze recente originele band lijkt van zelfde type te zijn, (maar dan 18mm). Maar is wel met losse eind link’s.
Ik heb het nagekeken maar er zitten geen endlinks bij, staan ook niet op de foto. Band is 22mm.
Dat moet ook wel, want de banden met endlinks hebben geen recht uiteinde, maar 2 “haken”. Wel grappig, nog niet eerder gezien.
Het ziet er verder uit als dezelfde conservenblikken kwaliteit
Ja opmerkelijk wat een gat er ontstaat zonder eindlink’s. Vooral bij een 420.
Kwam vandaag binnen (en da’s best raar voor een maandag)
Ik had nog een Komandirskie bandje liggen, dat past qua “kwaliteit” en achtergrond wel een beetje denk ik …
Nice!!! Is goed gelukt
Goed gedaan ja! Zijkanten blijven gepolijst zo te zien. Mooi contrast.
Weet iemand hoe lang je de bezel moet schuren voordat je messing gaat zien?
Nee, maar ik denk dat je beter de zoutzuur truc kunt toepassen. Tenzij je brush op de bezel wil uiteraard.
Als het een nieuwe is kun je er van uit gaan dat het staal is en niet messing.
Dan heeft zoutzuur of chloor geen zin.
Je kan met een mesje een klein krasje op de achterkant van de bezel maken om te kijken of er messing onder zit.
Niet lang is mijn ervaring. Ging er makkelijk af. Maar ik wilde toen ook messing effect. Dat is makkelijker denk ik dan alleen brush effect.