Ben bang dat @andrepost gelijk heeft, geen messing met chrome plating. Heb ook al 10 minuten met lappen schijf op de dremel erop gehad maar er gebeurt niets.
Iemand nog een oudere standaard bezel over die “Chrome plated Brass” is?
Ben bang dat @andrepost gelijk heeft, geen messing met chrome plating. Heb ook al 10 minuten met lappen schijf op de dremel erop gehad maar er gebeurt niets.
Iemand nog een oudere standaard bezel over die “Chrome plated Brass” is?
Ik kan je er helaas niet aan helpen, die dingen zijn ook knap schaars aan het worden.
Best een mooi exemplaar. Ben niet zo van de romeinse cijfers maar deze zijn redelijk subtiel. Iets met de datumschijf of gaat ie zo wie zo voor een grote beurt.
Net even voor je ge-cheched. Sorry, heb alleen maar staal liggen. Niet hetgeen je wilde horen.
Niks mis met de datumschijf ; de foto is gewoon even na middernacht geschoten.
Toegegeven, dat ziet er een beetje raar uit
Helaas, wel een over maar dat is zo.n 420 model. Die zoek je vast niet.
Ben inderdaad bang dat die van jouw van rvs is. Je kunt bij Meranom kijken, maar zag er veel uit voorraad staan. Of de andere leverantiers af googlen.
Hoeveel “ouder” hebben we het over ?
Op het interweb staat op een US forum dat ze ergens 2 a 3 jaar geleden zijn gewisseld van messing met laagje chroom naar RVS bezels. Maar ik kan dit niet ergens terugvinden bij Vostok dealers of iets.
Meranom is inderdaad out of stock.
@Omega_73 Is dat die met de bolletjes en streepjes? Past dat op een 710?
PS Ik heb nog een stalen band over zonder endlinks, op 1x passen na ongedragen.
Klopt. De zelfde die ik in laatste posts liet zien. Geen idee of dat past. Meestal wel. Die ik over heb heeft een kleine beschadiging in zijkant karteltjes. Mag je zo hebben. Ik heb wel een foto dacht ik.
Ja dit is hem. Let op bezel tussen 8 en 9 uur. Zit iets een verdieping in. Daarom nieuwe besteld bij meranom. Oude bewaard, zo ben ik.
Wat ik nou toch weer had. Ik doe de afwas altijd hier.
Heb ik ineens damp achter het glas. (Foto is zonder damp) Ik blijf toch netjes boven het water dacht ik.
Meteen achterdeksel er af geschroefd. En onder een plastic bak gelegd met ventilatie. Na een paar uur weer gemonteerd en damp blijft weg. Gelukkig snel kunnen doen.
Vervelend Jan. Meestal krijg je het door temperatuur verschillen en kan in principe niet zoveel kwaad als het een beetje is. Gelukkig kon je het op deze manier oplossen
Heren,
Graag vraag ik jullie advies in deze. Onderstaand Poljot Sport Chronograph vandaag binnen gekregen en hij is mooi hoor. Echter nu ik hem binnen heb en hem vergelijk met de tweede foto, zie ik met name verschil in de kleur van de dial. Was mij eerder niet opgevallen en ik weet eerlijk gezegd ook niet of daar verschillende dials voor gemaakt zijn.
Verder zie ik zelf geen verschillen buiten de kleur dan.
Horloge loopt verder goed. Chrono’s werken naar behoren en het uurwerk is er een van begin jaren 90 schat ik met de info van de Polmax 3133 guide, dus dat zit wel goed.
Misschien dat iemand hier mij kan vertellen of dit een reguliere dial is of dat deze vervangen is.
En ik vroeg mij af of hier iemand is die genoeg verstand van 3133 uurwerken heeft, om twee van mijn horloges na te kijken en eventueel te fiksen. Beide hebben namelijk hetzelfde probleem dat de datum snel verzet niet goed is afgesteld. Moet normaal gesproken, bij snelle datum wissel, tussen 11 en 12 verspringen naar nieuwe datum (dat doen ze ook maar als ik weer terug draai van 12 naar 11 springt de datum bij 11 uur weer een dag terug) Dat weer inhoudt dat ik 24 uur moet verdraaien om een dag te verzetten
Hans heb ik gevraagd maar die doet het helaas niet meer.
Reguliere wijzerplaat, een zgn. Sportivnie!
Ja, er zijn zowel witte als grijze varianten van dit model.
Je zult vast wel iemand vinden Anno, misschien de horlogemaker van @DeRaaf? Maar in geval van nood naar Julian Kampmann sturen. Onderhoud niet duur en netjes gedaan, bij 3 van mijn 3133s.
Ok weer wat geleerd. Dacht alleen grijze variant Heb mij van te voren wel goed ingelezen over dit model, maar niet goed genoeg blijkbaar. Waar ik deze vandaan heb, dacht ik dat het door de foto kwam dat de dial er lichter uitzag. Maar is dus een witte variant. Ook weer goed nieuws want dan kan ik nog een grijze aan de collectie toevoegen
Bedankt voor jullie snelle reactie heren
Dat denk ik ook wel Jan. Julian is een optie, maar dichterbij zou mooi zijn .