Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Mooie patina! :ok_hand:t2:
En lekkere seventies look!

2 likes

Gave kleur lume(?)!
Oh en die heerlijk dikke indexen boomm bam :facepunch:

2 likes

Heel mooi horloge ! De combinatie van de groene lume en de trui is treffend :ok_hand:

3 likes

Dit zijn inderdaad flink aanwezige indexen. Lomper heb ik ze momenteel niet :wink:
Ik vind de dieptewerking die je daardoor krijgt erg fraai en het totaal is goed in balans, imho.

11 likes

Zijn wel knallers, die indexen! Echt blokken. Mooi! Passen ook prima bij de wijzers. :+1:

3 likes

Ja dat vind ik echt heerlijk, het is lekker bombastisch en geeft inderdaad veel diepte :ok_hand:

4 likes

11 likes

Mijn Vostok Komandirskie 030598. De blauwe sunburst plaat bevalt goed en de kast voelt kwalitatiever aan dan m’n Amphibia met een 120 kast.

Het enige nadeel is dat ik de meegeleverde stalen band niet op de juiste maat krijg, maar gelukkig is ie op NATO en rubber ook erg lekker.

14 likes

Goedemiddag,

Op de achterkant van onderstaand Neva horloge

staat deze inscriptie:

Is er hier iemand goed in Russisch die kan vertalen wat er staat?
Alvast bedankt.

8 likes

@DirkT :point_up: :slightly_smiling_face:

5 likes

Ja zoals Bert zegt. Cyrillische schrijfletters zijn weer wat anders dan type letters. :slightly_smiling_face:

4 likes

8 likes

Poljot Sportivnie voor vandaag . Er zijn 3 kleuren van .
Grijs , wit en zwart . De witte heeft @Koppie te koop gezet .
De zwarte uitvoering is bij dit model de meest zeldzame .
Fijne dag iedereen :slightly_smiling_face:

12 likes

Goedemorgen mannen,

Was even een dagje druk buiten het forum maar ben er weer. Op de vraag wat je Russische tekst achter op het horloge betreft, … das was een flinke puzzel. Door de speciale letters, die ook voor mij vreemd overkwamen kwam ik er niet helemaal uit. En daar baal ik van. Dus gisteravond laat even gebeld met Siberië (is daar dan ochtend) en wat ik al dacht.
Het is gewoon dat degene die schreef de letters mooier wilde maken. Letterlijke tekst is: Geschreven door: P.P. Nadobenko voor hoge prestaties van de commandant van de KVO-troepen. (Ik denk dat KVO een afkorting is voor het Kiev-se of misschien ook wel noord kaukasische militaire district) datum 13-08-1961.
Hopelijk geeft dit jullie meer duidelijkheid. Fijne dag vandaag!!

11 likes

Zoiets dacht ik al. Met mijn voorbeeld schrijfletters uit het lesboek kwam ik er zeker niet uit. Mooie actie Dirk! ( Even naar Siberië bellen) :blush::+1:

4 likes

Heel erg bedankt.
Zo krijgt zo’n horloge een stukje geschiedenis mee.

4 likes

Mooi ding! Bijna een flieger zo - hoe dik is 'ie als ik vragen mag?

3 likes

Vandaag een vroege Strela 3017. De reden waarom ik ooit ben begonnen met het verzamelen van Soviet horloges.

25 likes

Mooi die blauwe wijzer :ok_hand:
Ik weet nou niet of ik heel enthousiast ben over de bandkeuze :grin:
Maar… gave Strela!

5 likes

Ben er ook nog steeds niet uit met de band. Ben wel altijd op zoek naar iets anders dan normaal…:slight_smile:

5 likes